۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۹
کد خبر: 82120084
T T
۰ نفر
تقويت فرهنگ ايراني اسلامي كاهش معضلات اجتماعي را به همراه دارد

قشم- ايرنا- فرماندار قشم گفت: تقويت فرهنگ ايراني اسلامي در جامعه، عامل مهمي در كاهش بسياري از معضلات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و حتي انتظامي و امنيتي است.

عزت كمال زاده شامگاه دوشنبه در نخستين نشست اعضاي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان قشم در سال جاري، افزود: اگر عملكرد اين شورا تقويت و اهداف و برنامه هاي آن تحقق يابد بسياري از معضلات كنوني شهرستان كاهش مي يابد.
وي ضمانت اجرايي مصوبه هاي اين شورا را نخستين و مهمترين گام در جهت تحقق اهداف ياد شده ارزيابي و اضافه كرد: بسياري از مشكلات فرهنگي اين شهرستان شناسايي و ارزيابي شده است و در مقطع كنوني بايد به دنبال راهكاريي براي حل اين مشكلات بود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي قشم نيز در اين نشست گفت: مشكلات و معضلات فرهنگي شهرستان بايد در وحله نخست اولويت بندي و بر اساس برنامه ريزي مدون پيگيري و حل شود.
حجت الاسلام احمد غلامي با بيان اينكه آمار طلاق در اين شهرستان بالاست، افزود: تحقيقات نشان مي دهد كه درصد قابل توجهي از اين آمارها حاصل طلاق زوج هايي غيربومي است و بايد راهكاري براي حل اين مشكل پيدا كرد.
منصور آزاد رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قشم نيز در اين نشست خواستار برنامه ريزي منسجم و هدفمند براي اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجويان شد و اين سياست را راهكاري براي كاهش برخي مشكلات فرهنگي نوجوانان و جوانان به عنوان آينده سازان كشور ارزيابي كرد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه قشم نيز در اين نشست گفت: بسيج توانمندي و ظرفيت عظيمي براي اجراي مصوبه هاي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان دارد و مي توان از اين ظرفيت بيش از پيش بهره برد.
سرهنگ حميد ماندگاري اضافه كرد: بايد به تناسب شرايط و آسيب هاي فرهنگي، محله هاي قشم را آسيب شناسي و در نهايت طرحي براي ساماندهي مشكلات و معضلات اجتماعي و فرهنگي شهرستان تهيه و اجرا كرد.
شهرستان قشم شامل جزاير هرمز، هنگام، لارك و قشم با يكهزار و 725 كيلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعيت در فاصله 20 كيلومتري بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز و نزديك به 70 روستاست.
2090/

سرخط اخبار استان‌ها