۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۸
کد خبر: 82107705
T T
۰ نفر
رها سازی یك قطعه لاك پشت در آبهای ساحلی بندرگناوه

گناوه-ایرنا- یك قطعه لاك پشت پوزه عقابی از گونه های كمیاب و درمعرض خطر انقراض نسل درآبهای نیلگون خلیج فارس در بندرگناوه درآیینی باحضور دوستداران محیط زیست رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه دراین آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این لاك پشت هشت ماه پیش در تور صیادان گرفتار و بالهای آن زخمی شده بود كه به این اداره تحویل و برای مداوا به یك دوستدار محیط زیست سپرده شد.
محمد تولیده افزود: این دوستدار محیط زیست كه مسئولیت مداوای این لاك پشت زخمی را برعهده داشت دوره های مختلفی را در زمینه آبزیان دریایی و نگهداری آنهان در خارج از كشور فرا گرفته است.
وی از زحمات و هزینه های زیادی كه این دوستدار محیط زیست در نگهداری، درمان و بهبودی این لاك پشت متقبل شده بود، تقدیر كرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهاركرد: نگهداری و مداوای این لاك پشت براساس پارامترها و زیرنظر و توصیه های كارشناسان محیط زیست استان بوشهر و این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: پنج گونه لاك پشت در خلیج فارس و از گونه نوك عقابی، سبز، قرمز، پشت چرمی و زیتونی وجود دارد كه نوك عقابی از گونه های كمیاب و در معرض انقراض نسل است.
تولیده، تورهای صیادان و تخریب زیستگاه این نوع آبزی كه بیشتر در جزیره نخیلو استان بوشهر زیست می كند را دو عامل تهدید كننده اولویت دار برای این گونه آبزی عنوان كرد و گفت: آلودگیهای نفتی نیز از دیگر عوامل تهدید كننده است.
خالقی دوستدار محیط زیست و مداوا كننده این لاك پشت گفت: همه باید در حفاظت از محیط زیست و زندگی جانداران كوشا و مصمم باشند و نباید اجازه دهیم كه در معرض خطر و تهدید قرار گیرند.
وی افزود: هر انسانی باید به عنوان یك وظیفه، به جاندارانی كه نیاز به غذا و نگهداری دارند كمك كند.
خالقی اضافه كرد: همانگونه كه گذشتگان در قبال محیط زیست و حفاظت از جانداران كه متعلق به همگان است احساس مسئولیت كردند، نسل كنونی نیز باید ادامه دهنده راه آنان باشند و به نسل های آینده آن را تحویل دهند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043

سرخط اخبار استان‌ها