۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82101480
T T
۰ نفر

امام جمعه رشت: تضعیف دولت جایز نیست

۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82101480
امام جمعه رشت: تضعیف دولت جایز نیست

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم همراهی ملت و دولت گفت: تضعیف دولت جایز نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز یكشنبه در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان در مصلای امام خمینی(ره) رشت خطاب به حاضران اظهار كرد: دولت، با چنگ و دندان ممكلت را هدایت می‌كند و با مشكلاتی كه دولت دارد، باید سر بار دولت نشوید.
وی ادامه داد: انتقاد درست، اما تضعیف دولت جایز نیست و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ملت و دولت باید همراه باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، روحانیون را سربازان امام زمان (عج) دانست و افزود : احكام دین از زمان پیغمبر تا زمان ما به وسیله روحانیون به مردم رسیده است.
وی خاطرنشان كرد: حقایق دین را برای مردم بیان كنید، پیغمبر قرآن را برای مردم تفسیر می‌كرد؛ شما نیز باید قرآن، احكام، روایات و توضیح المسائل و امثال آن را برای مردم بیان كنید.
امام جمعه رشت اضافه كرد: حرف‌های خرافی و بی اساس نزنید، مردم شما را جانشین پیغمبر و امام می دانند و باید همانند پیامبران، مسائل را برای مردم بیان كنید.
وی ادامه داد: در شرایطی هستیم كه دشمنان زیادی داریم و آنها می‌خواهند آثار اسلام، قرآن و دین را از بین ببرند و شما باید نحوه نقد و پاسخ گویی به شبهات دشمنان را بدانید و برای مردم بیان كنید.
وی با تاكید بر اینكه باید روحانیون یار محرومان باشند، گفت: صداقت، ادب، تواضع، ایمان و باور به مقدسات داشته باشید و سعی كنید در این ماه رمضان و همه ایام به مردم كمك كنید.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در این گردهمایی، دستاوردهای دولت در بخش های مختلف زیربنایی و اقتصاد مقاومتی را تشریح و از علما و روحانیون خواست تا با انتقال این خدمات به مردم، با هجمه های تبلیغاتی دشمنان انقلاب كه قصد ناكارآمد نشان دادن نظام اسلامی را دارند، مقابله كنند.
در آستانه فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان با مصلی امام خمینی رشت برگزار شد.
7294/2007

سرخط اخبار استان‌ها