۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82096901
T T
۰ نفر

تركیه بار دیگر مناطقی از شمال عراق را بمباران كرد

۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82096901
تركیه بار دیگر مناطقی از شمال عراق را بمباران كرد

آنكارا – ایرنا – جنگنده های تركیه سه شنبه شب شش هدف در شمال عراق را بمباران كردند. این دومین عملیات برون مرزی جنگنده های تركیه در هفته جاری است.

به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی ارتش تركیه روز چهارشنبه اعلام كرد، این عملیات در بین ساعات 18:56 – 18:23 شب گذشته انجام شد و طی آن شش هدف متعلق به سازمان تروریستی جدایی طلب در منطقه متینا در شمال عراق بمباران شد.
ارتش تركیه و مقامات رسمی این كشور بدون ذكر نام حزب كارگران كردستان -پ.ك.ك- ،از این سازمان به عنوان سازمان جدایی طلب تروریستی یاد می كنند.
بنابر این اطلاعیه در این عملیات چندین آتشبار ضد هوایی و مواضع تروریستها منهدم شد.
همزمان با اظهارات مقامات تركیه در خصوص پایان یافتن بخش عمده ای از عملیات پاكسازی نیروهای ارتش تركیه در مناطق كردنشین شرق و جنوب شرق تركیه و مطرح شدن عقب نشینی و انصراف پ.ك.ك از پیگیری جنگ شهری، ارتش تركیه بر عملیات برون مرزی و عملیات خود در مناطق كوهستانی مناطق شرق و جنوب شرق تركیه افزوده است.
ارتش تركیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام كرد كه جنگنده های این كشور بامداد سه شنبه پایگاه های پ.ك.ك در چهار منطقه در استان حكاری در جنوب شرق تركیه را بمباران كردند.
در بیانیه ارتش تركیه آمده است ، این عملیات در منطقه روستایی و غیرمسكونی شمدینلی از توابع استان حكاری (واقع در نقطه اتصال مرزهای تركیه با ایران و عراق ) صورت گرفت و به مدت 53 دقیقه به طول انجامید.
مناطق كردنشین تركیه از 10 ماه پیش صحنه ناآرامی ها و در درگیری ها میان نظامیان ترك و عناصر «پ.ك.ك» است.
در این مدت در اثر بمباران های هوایی شمال عراق توسط جنگنده های تركیه و درگیریهای مسلحانه در داخل خاك تركیه حدود 5500 نفر از عناصر 'پ.ك.ك' و بیش از 500 نفر از نظامیان و نیروهای امنیتی تركیه كشته شدند.
خاورم/2011** 1579

سرخط اخبار جهان