۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۴۷
کد خبر: 82074751
T T
۰ نفر

خانه باغ هاي بدون مجوز شهرستان ابهر تخريب مي شوند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۴۷
کد خبر: 82074751
خانه باغ هاي بدون مجوز شهرستان ابهر تخريب مي شوند

زنجان - ايرنا - خانه باغ هايي كه به طور غير قانوني و بدون مجوز در اراضي كشاورزي شهرستان ابهر احداث شده اند، تخريب مي شوند.

به گزارش ايرنا، با توجه به اينكه ساخت و سازهاي غير قانوني در چند سال اخير بسياري از اراضي قابل كشت اين شهرستان را از بين برده است خانه باغ هايي كه بدون مجوز احداث شده اند تخريب مي شوند.
دادستان و فرمانده انتظامي شهرستان ابهر با حضور در يكي از خانه باغ هاي شهر هيدج با حكم قانوني اقدام به تخريب ساختمان و ديوار كشي اطراف اين باغ كردند.
دادستان شهرستان ابهر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر حفاظت از اراضي كشاورزي، 11 فقره حكم تخريب لازم الاجرا در زمينه خانه باغ هاي غيرمجاز شهرستان ابهر وجود داشت كه امروز يكي از حكم هاي مربوط به اين تخريب ها اجرا و مابقي احكام طي روزهاي آتي اجرا مي شود.
عباس جعفري با اشاره به اينكه پرونده مربوط به اين خانه باغ ها از سال 92 در حال تنظيم و بررسي بود، ابراز كرد: طي اين مدت اخطارهاي بسياري به مالكان اين خانه باغ ها براي تهيه مجوز داده شده بود كه به دليل بي توجهي مالكان نسبت به اخطارها، براي تخريب ساختمان وارد عمل شديم.
جعفري با اشاره به اينكه 11 فقره حكم تخريب در شهرستان اجرا مي شود، تصريح كرد: با پيگيري قضايي نسبت به جلوگيري از ساخت و سازهاي جديد اقدام مي شود و نيز موضوع مقابله با ساختمان هاي در حال ساخت در دست پيگيري است.
وي با اشاره به اينكه متولي رسيدگي به امور اراضي كشاورزي جهاد كشاورزي است، خاطرنشان كرد: بهتر است قبل از تشكيل پرونده قضايي كه در نهايت منجر به تخريب ساختمان مي شود، اداره جهاد كشاورزي به موقع وارد عمل شود تا مجبور به تخريب ساخت و سازها نشويم.
دادستان شهرستان ابهر يادآورشد: ساخت و ساز خانه هاي كارگري و كشاورزي با مجوز مانعي ندارد ولي در بسياري از موارد بناهايي كه تخريب مي شوند، خانه كشاورزي نيستند و مكاني براي تفرج افراد غيربومي و غير كشاورز هستند و اراضي كشاورزي كه ريه هاي شهر به شمار مي آيند، نبايد به خاطر چنين تفرجگاه هايي تخريب شوند.
وي با اشاره به اينكه اراضي كشاورزي امروز به عنوان ميراثي ارزشمند بايد به دست نسل آينده برسد، ابراز كرد: وظيفه ماست تا به عنوان ميراث داران فرزندان اين منطقه، از اين اراضي حفاظت كنيم.
جعفري بيان كرد: كشاورزاني كه قصد ساخت خانه هاي كارگري و كشاورزي براي اداره امور باغ هاي خود دارند، مي توانند به راحتي با مراجعه به اداره جهاد كشاورزي نسبت به دريافت مجوز اقدام كنند ولي براي ساختمان هاي ويلايي مجوزي صادر نمي شود.
وي تاكيد كرد: اين گونه بناها تبعات اجتماعي ديگري نيز دارد و پرونده هايي با موضوع قتل يا قمار بازي و سرقت هاي متعدد در اين بناها گزارش شده است و اين مكان ها براي اجتماع ما نيز عواقبي دارد كه مردم نيز از ما درخواست رسيدگي به اين اماكن را دارند.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر نيز گفت: گزارش وقوع جرم هاي بسياري در برخي از خانه باغ هاي احداث شده به نيروي انتظامي مي رسد.
لازم به ذكر است زمين هاي مربوط به خانه باغ كه در اراضي كشاورزي احداث شده اند پس از تخريب ساختمان، كاربري كشاورزي خود را از دست مي دهند.
3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها