تقويت سرمايه اجتماعي در گرو توجه به آموزش است

بجنورد - ايرنا - منتخب مردم بجنورد،مانه و سملقان،راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت:آموزش پيش نياز رشد و توسعه است و تقويت سرمايه هاي اجتماعي نيازمند توجه ويژه به اين بخش است.

به گزارش ايرنا ، دكتر علي قرباني يكي از دو منتخب مردم بجنورد،مانه و سملقان،راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي روز دوشنبه در نشستي با اعضاي هيات علمي دانشگاه بجنورد ضمن گراميداشت ياد و خاطره ي شهيد مطهري و بزرگداشت هفته ي معلم افزود: در تصميمات خرد و كلان كشور بايستي به نقش دانشگاه ها توجه بيشتري شود و از اتاق هاي فكر و ظرفيت هاي پژوهشي اساتيد بهره ي در تدوين برنامه ها استفاده شود.
وي تصريح كرد: در مجلس جديد برنامه هاي حمايتي از دانشگاه ها را تقويت خواهيم كرد و حداكثر تلاشمان را براي كمك به دانشگاه هاي استان خراسان شمالي خواهيم داشت.
دكتر احمد محقر، رئيس دانشگاه بجنورد نيز در اين نشست ضمن تبريك هفته معلم و انتخاب دكتر علي قرباني توسط مردم در انتخابات هفتم اسفند 94 گفت: تاكنون تعامل خوبي ميان مسئولان دانشگاه بجنورد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وجود داشته است كه اميدواريم در دوره جديد مجلس نيز ، با بينش و آگاهي بيشتر، اين ارتباط حفظ و تقويت شود.
به گفته وي، دانشگاه ها ظرفيت بالايي در كمك به رشد و توسعه كشور و استان دارند و بايستي تدابيري اتخاذ شود تا از اين ظرفيت عظيم استفاده مطلوب به عمل آيد.
دكتر احمد محقر تصريح كرد: سند راهبردي دانشگاه بجنورد با توجه به اسناد بالادستي تدوين شده است و اميدواريم نگرش آمايش آموزش عالي، منجر به تحول اساسي در كيفيت آموزشي شود.
همچنين در اين نشست دكتر جواد هراتي، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه بجنورد و مدير اتاق فكر استان خراسان شمالي توضيحاتي را در خصوص فلسفه ي تشكيل اتاق فكر، اهداف، برنامه ها و كارگروه هاي تخصصي آن ارائه كرد.
1744

سرخط اخبار استان‌ها