۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82052047
T T
۰ نفر
یك فعال سیاسی: مجلس دهم تركیب برابری از دیدگاه های مختلف سیاسی خواهدبود

شهركرد- ایرنا- رییس شعبه حزب ندای ایرانیان چهارمحال و بختیاری گفت: مجلس دهم تركیب برابری از نمایندگان اصلاح طلب، معتدل و اصولگرا خواهد بود.

محمدرضا سمیع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در انتخابات مجلس دهم با وجود تنگناهای كه برای حضور نیروهای اصلاح طلب در میدان وجود داشت اما برخلاف مجلس نهم تركیب یكسانی از نمایندگان را در دور جدید مجلس شاهد نخواهیم بود.
وی ادامه داد: اعتقاد اصلاح طلبان بر این است كه همه سلایق و دیدگاه های سیاسی باید وارد عرصه شوند و برای رای آوری نماینده موردحمایت خود تلاش كنند اما در نهایت هر كس از هر جریان سیاسی كه به عنوان منتخب مردم به مجلس راه یابد همه به آن احترام گذاشته و تابع رای و نظر وی خواهند بود.
سمیع با اشاره به فضای رقابتی حوزه انتخابیه اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ، تصریح كرد: رقابت از دیدگاه ما به معنای دشمنی نیست و با وجود همه اختلاف نظرها و سلایق متفاوت سیاسی، هركس پیروز میدان شود، نماینده همه مردم است.
رییس شعبه حزب ندای ایرانیان چهارمحال و بختیاری، حضور حداكثری مردم در پای صندوقهای رای را مهمترین هدف اصلاح طلبان در عرصه انتخابات دانست و گفت: اعتقاد ما بر این است كه هر دوره ای كه مردم در پای صندوقهای رای حضور گسترده تری داشته باشند، بهترین گزینه ها انتخاب می شود.
سمیع تاكید كرد: بی شك هر جریان و یا گروهی كه در گرم تر شدن تنور انتخابات بكوشد، در مسیر خدمت به نظام گام برداشته چراكه حضور حداكثری مردم در پای صندوقهای نقش مهمی در انتخاب نمایندگان شایسته ایفا می كند.
وی، آگاهی عمومی را از مهمترین ملزومات تحقق دموكراسی و مردم سالاری دینی در جامعه دانست و افزود: فراهم شدن فضا برای فعالیت همه دیدگاه ها و سلایق سیاسی و اجتماعی می تواند نقش مهمی در تنویر افكار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه داشته باشد.
سمیع خاطرنشان كرد: حزب ندای ایرانیان برای تحقق این مهم تاكنون اقدامات خوبی انجام داده و در صدد گسترش فعالیتهای رسانه ای خود در آینده است.
به گزارش ایرنا، از چهارمحال و بختیاری چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد كه در دور اول انتخابات دو نامزد با كسب اكثریت آرا در دو حوزه انتخابیه شهركرد، بن و سامان و لردگان انتخاب و به مجلس دهم راه یافتند و انتخابات در دو حوزه بروجن و اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ به دور دوم كشیده شد.
بنابر اعلام وزارت كشور دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با 10 اردیبهشت در كشور برگزار می شود.
7363/2097

سرخط اخبار استان‌ها