۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82039717
T T
۰ نفر
بيش از دو ميليارد ريال صرف پروژه هاي آموزشي بيله سوار مغان شد

اردبيل - ايرنا - فرماندار بيله سوار از صرف دو ميليارد و 500 ميليون ريال براي اجراي 12 پروژه در حوزه آموزش و پرورش اين شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نيز براي تمام پروژه هاي آموزش و پرورش از محل تملك دارايي 100 درصد هزينه خواهد شد.

آرام حليم روز دوشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش ، خيرين مدرسه ساز را مهم ترين ركن توسعه زيرساخت علمي كشور دانست و افزود: با توجه به محدوديت منابع مالي دولت استفاده از ظرفيت خيرين مدرسه ساز تنها گزينه براي گسترش فضاهاي آموزشي است.
او عدم كارايي و ضعف دواير حقوقي ادارات را عامل تعدي به بيت المال ذكر كرد و گفت: اگر تمام ادارات دواير حقوقي قوي و پاي كاري داشتند بسياري از مشكلات حقوقي و مالي در دستگاههاي اجرايي و شهرداري ايجاد نمي شود.
او اظهار كرد: مهم ‌ترين رسالت آموزش و پرورش كه تربيت نيروي انساني خلاق ، فكور ، انديشمند و متعهد به ارزش ‌هاي ديني و اخلاقي است مرهون تلاش و كوشش آموزگاران و معلمان گرانقدري است كه با همت و سعي وافر خود آينده كشور را ترسيم مي‌ كنند.
حليم خواستار مشاوره كنكوري مطلوب براي دانش آموزان در ايام منتهي به آزمون شد و گفت: تعداد قبول شدگان كنكور و كيفيت رشته ها و دانشگاههاي قبولي ماحصل عملكرد آموزش و پرورش است و بايد با رويكرد اصلاحي به مقايسه نتايج كنكور و ميزان تاثيرگذاري كلاس هاي آموزشي پرداخت.
رييس شوراي آموزش و پرورش شهرستان در ادامه با اشاره به تعطيلي مدارس و فرارسيدن تعطيلات تابستان بر اهميت برنامه ريزي دستگاه تعليم و تربيت و ساير ادارات در غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان تاكيد كرد و افزود:مسوولان مربوطه بايد تلاش كنند برنامه هاي اوقات فراغت امسال با كيفيت برگزار شود.
فرماندار شهرستان همچنين با تاكيد بر نقش معلم در تربيت نسل ها و تاثير ماندگار او در فرهنگ عمومي اظهار كرد: آموزش علم و تربيت دو وظيفه مهمي است كه بر عهده آموزش و پرورش بوده و اين نهاد نقشي اساسي در اعتلاي فرهنگ جامعه دارد.
او با بيان اينكه بايد منزلت معلم را بالا برد گفت: بايد تكريم مقام معلم عمومي‌ شود و فقط به آموزش ‌ وپرورش محدود نباشد بلكه ساير ادارات نيز پاي‌ كار بيايند.
حليم خواستارتعيين و تكليف كارخانه لبنيات شير آموزش و پرورش و همچنين رفع بيسوادي در مناطق روستايي و تحويل به موقع فضاهاي آموزشي مورد استفاده آموزش پرورش توسط ساير ادارات شد و بر حفظ فضاي آموزشي مدارس و پيگيري سند زمين زراعي هنرستان كشاورزي از طريق اداره ثبت و اسناد شهرستان تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، لطفي رييس آموزش و پرورش بيله سوار نيز گفت: تمام اهداف بايد در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي باشد و انتظار داريم ساير دستگاه ها و نهادها در كنار مجموعه آموزش و پرورش با اهتمام ويژه براي
برطرف كردن مشكلات آموزش و پرورش گام بردارند.
وي افزود: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم از هفت معلم نمونه شهرستان و سه همكار نمونه در قالب مدير نمونه ، ايثارگر و خدمتگزار نمونه تجليل مي شود.
لطفي با تاكيد بر لزوم حضور مديران دستگاه‌ها در برگزاري مطلوب جشنواره خيرين مدرسه ساز گفت: جشنواره خيرين مدرسه ساز 18ارديبهشت در بيله سوار برگزار مي شود.
او اظهار كرد: در جشنواره فيلم رشد نيز 28 فيلم برتر براي دانش آموزان پخش خواهد شد.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها