۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82039688
T T
۰ نفر
انتظام بخشي پليس و نظارت بر محيط هاي اطراف برگزاري مراسم اعتكاف

تهران-ايرنا- جانشين پليس پيشگيري نيروي انتظامي از تمهيدات ويژه پليس پيشگيري براي برگزاري مراسم معنوي اعتكاف خبر داد و گفت: راهبرد ناجا در انتظام بخشي به مراسم اعتكاف مردم محور است و در راستاي ارتقاء نظم و امنيت عمومي مراكز جمعيتي زير ذره بين پليس است.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار مهدي معصوم بيگي، افزود: اعتكاف از رويش هاي تاثير گذار انقلاب اسلامي است و از مولفه هاي قدرت نرم اسلام در برابر دشمنان و تهاجم فرهنگي است و در گذشته اعتكاف به اين شكوه و عظمت و وسعت برگزار نمي شد، ليكن در سال هاي اخير مردم بويژه جوانان استقبال با شكوهي از اين مراسم معنوي دارند.
وي با بيان اينكه ايام اعتكاف رسالت پليس را براي برقراري نظم و امنيت سنگين تر مي كند، افزود: در اين راستا پليس پيشگيري طرح هاي ويژه اي به منظور فراهم آوري فضاي آرام براي معتكفان در دستور كار دارد تا اين مراسم معنوي در يك فضاي آرام برگزار شود.
جانشين پليس پيشگيري ناجا ادامه داد: در اين ايام پليس، نظارت هاي خود را در محيط هاي پيراموني برگزاري مراسم اعتكاف تشديد و اقدامات انتظامي و مراقبتي خاص در راستاي ارتقاء امنيت اين مراسم خواهد داشت.
معصوم بيگي اضافه كرد: با توجه به اينكه برخي به شكل خانوادگي در اين مراسم معنوي حضور دارند و در برخي محلات منازل خالي از سكنه مي شود نظارت 'محله محور' پليس پيشگيري نيزبيشتر مي شود.
وي با بيان اينكه پليس پيشگيري هم زمان با ايام اعتكاف هيچ مسجد را بدون مراقبت و نظارت نخواهد گذاشت، گفت: تامين نظم و امنيت مكان هاي محوري و مراكز جمعيتي هميشه مورد توجه جدي نيروي انتظامي بوده است.
وي با توصيه به معتكفان اضافه كرد: معتكفان براي حضور در مساجد بويژه كساني كه مساجدي را خارج از محله خود برگزيده اند از خودروي شخصي استفاده نكنند كه مجبور به پارك خودرو براي چند روز متوالي در حاشيه خيابان يا محلات شوند و در صورت استفاده از خودروي شخصي از پارگينگ هاي مجاز استفاده كنند تا ضمن كمك به پيشگيري از وقوع سرقت در آمد و شد نيز تسهيل شود.
اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان كرد: مردم ضمن هوشياري لازم ، در صورت مشاهده هر مورد مشكوكي، با 110 تماس بگيرند و يا به نزديك ترين كلانتري محل و يا مامور انتظامي اطلاع دهند.
مراسم اعتكاف از 13 رجب همزمان با تولد حضرت علي (ع) آغاز شده و تا سه روز - پانزدهم رجب - ادامه دارد.
اين مراسم امسال بر اساس سال خورشيدي دوم تا چهارم ارديبهشت ماه در مساجد و مراكز مذهبي سراسر كشور برگزار مي شود.
اجتمام(1)9105** 1418

سرخط اخبار سیاست