۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82036745
T T
۰ نفر

سیل به راه های روستایی راز و جرگلان و اسفراین خسارت زد

۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82036745
سیل به راه های روستایی راز و جرگلان و اسفراین خسارت زد

بجنورد- ایرنا- بارش های رگباری و جریان سیل دو روز اخیر به راه های روستایی و اصلی شهرستان های اسفراین و راز و جرگلان خراسان شمالی خسارت زد.

رئیس راه و شهرسازی اسفراین گفت: رسوب گذاری راه های ارتباطی این شهرستان 127 هزار نفری واقع در جنوب شرق بجنورد كه در جریان سیل های دو روز گذشته ایجاد شده بود، با تلاش عوامل راهداری برطرف شد.
علی اكبریان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: رسوب گذاری در محور بجنورد- اسفراین بلافاصله برطرف و این مسیر پر تردد برای آمد و شد خودروها مهیا شد.
وی همچنین افزود: جریان سیل بخشی از آسفالت مسیر اسفراین به صفی آباد را برده است كه این محور نیاز به مرمت اساسی دارد.
وی از جمع آوری ماسه و شن و همچنین سنگ در محور اسفراین به بجنورد خبر داد و گفت: عوامل راهداری با این اقدام، جاده را برای تردد ایمن كردند.
اكبریان با اشاره به بارش شدید تگرگ روز گذشته در گردنه پلمیس گفت: این بارش بحدی بود كه عوامل راهداری ناچار به پاكسازی مسیر از تگرگ شدند.
وی از دیگر اقدامات عوامل راهداری پس از بارش های دو روز گذشته در این شهرستان را برطرف كردن مشكل تردد در محور روستای توی و رسوب برداری در محور ساریكانلو به اسفراین عنوان كرد.
رئیس راه و شهرسازی راز و جرگلان نیز گفت: بارش روزهای اخیر افزون بر 200 میلیون ریال خسارت به راه های روستایی این شهرستان مرزی و تركمن نشین وارد كرد.
علی گلشنی مقدم اظهار كرد: بارش های رگباری موجب جاری شدن سیل در این شهرستان شد كه این امر رسوب گذاری در برخی مسیرهای ارتباطی شهرستان راز و جرگلان را به دنبال داشت.
وی گفت: بارش باران و جریان سیل جمعه شب موجب تخریب و رسوب گذاری 25 كیلومتر از راه های مسیر دوراهی راز -غلامان شده كه خسارت 50میلیون ریالی را در پی داشته است.
وی گفت: همچنین جریان سیل در مسیرهای روستایی 'راستقان- تكله قوز- قره باطر' موجب وارد شدن خسارت به طول 20كیلومتر جاده شده كه 150میلیون ریال به بار آورده است.
گلشنی مقدم اظهار كرد: نیروهای راهداری به صورت شبانه روز در این حوزه استحفاظی مشغول خدمات رسانی هستند و تمام راههای ارتباطی باز و تردد درآن جریان دارد
شغل اصلی مردم شهرستان 70 هزار نفری راز وجرگلان كه در 120 كیلومتری شمال غرب بجنورد واقع می باشد كشاورزی و دامپروری است و به همین دلیل رفت و آمد خودروهای كشاورزی، مسافری و باری بیشتر در مسیرهای ارتباطی این شهرستان انجام می شود.
بارش های رگباری و جریان سیل از روز پنجشنبه گذشته تاكنون خسارات عمده ای به بخش های كشاورزی، باغی و تاسیسات زیربنایی اسفراین وارد كرده است.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها