۱ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81889900
T T
۰ نفر
دو مخترع جوان دامغاني مقام سوم جشنواره خوارزمي را كسب كردند

سمنان - ايرنا - اختراع دو مخترع جوان دامغاني از بين 340 طرح ارايه شده در هفدهمين جشنواره خوارزمي در بخش ابتكار، مقام سومي اين جشنواره را كسب كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيدماكان ترابي و محمدمهدي حسني در حال حاضر دانشجويان مشغول به تحصيل در رشته مهندسي برق در شهرستان دامغان با مشاركت همديگر دستگاه پايش و هشدار خطوط توزيع برق 20 كيلو وات طراحي و ساختند.
دستگاه پايش و هشدار خطوط توزيع برق 20 كيلو وات بر روي خطوط اصلي و فرعي فيدر برق فشار قوي نصب مي شود كه مي تواند هر گونه خطا و قطعي برق در خطوط را در كمترين زمان، به صورت سامانه پيامك به مركز كنترل توزيع برق اعلام مي كند.
نمايش محل خطا خطوط برق در نقشه (GPS) موجود در رايانه بهره بردار، شناسايي نقص فني خطوط برق در سريع ترين زمان، قطع خطوط برق، خطا دار از راه دور و اتصال جريان برق با درخواست بهره بردار در مركز كنترل از مهمترين مزاياي اين دستگاه است.
داوران اين جشنواره اين اختراع را سال جاري به جشنواره خوارزمي ارسال شده، مقام سومي را در بخش ابتكار بدست آورد.
دستگاه پايش و هشدار خطوط توزيع برق كه در اداره كل ثبت اختراعات كشور به شماره 82087 به ثبت رسيده و در مرحله توليد نيمه صنعتي است.
به گفته اين مخترعان جوان در صورت توليد انبوه اين دستگاه، قيمت تمام شده آن 20 درصد قيمت دستگاه مشابه خارجي آن است.
مخترعين اين دستگاه در هفدهمين جشنواره خوارزمي علاوه بر اخذ تنديس جشنواره موفق به دريافت لوح تقدير از وزير علوم، تحقيقات و فن آوري شدند.
اين دو مخترع دامغاني پس از كسب مقام سومي اين جشنواره به عضويت بنياد ملي نخبگان كشور درآمدند.
6026/

سرخط اخبار استان‌ها