۱ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81889565
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: صاحبان قلم، حقايق انقلاب اسلامي را بازگو كنند

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت گفت: صاحبان قلم بايد حقايق انقلاب اسلامي و تلاش هايي كه براي به ثمر رسيدن انقلاب كشيده شده را براي نسل امروز تبيين و بازگو كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله زين العابدين قرباني روز سه شنبه در ديدار با اعضاي كميته ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گيلان اظهار داشت: بايد زحمات امام راحل ، شاگردان ايشان و رنج هايي كه براي پيروزي انقلاب كشيده شد، توسط رسانه ها و صاحبان قلم منعكس شود.
وي بر نقش رسانه هاي گروهي در انعكاس مشكلات جامعه تاكيد و بيان كرد: صاحبان قلم و رسانه هاي گروهي بايد دردهاي جامعه را انعكاس دهند و بسياري از مسائلي كه از چشم مسئولان دور مانده را به اطلاع آنان برسانند.
امام جمعه رشت خاطرنشان كرد: قلم و نوشتار در دنياي امروز، جايگاه بالايي دارد اما در عصري كه علم و دانش و سواد وجود نداشت، خداوند در قرآن به قلم سوگند ياد كرده و سوره اي به نام قلم نازل شده است.
وي سوگند خداوند به قلم را در عصر جاهليت يكي از معجزات قرآن و آن را بيانگر عظمت مكتب اسلام دانست و با اشاره به اهميت قائل شدن اسلام براي كتاب و نوشتار گفت: در اسلام به كتاب و نوشتار اهميت زيادي داده شده و كتابخانه هاي بزرگي از قرن هاي چهارم به بعد در جهان اسلام به وجود آمده است.
آيت الله قرباني تصريح كرد: هفت هزار رساله از شاگردان امام صادق (ع) برجاي مانده كه 500 رساله از شاگرد اين امام به نام جابر بن حيان در زمينه علوم طبيعي است.
نماينده ولي فقيه در گيلان به نقش علما و بزرگان اسلام از جمله شيخ طوسي، شيخ صدوق، سلار ديلمي و عبدالرزاق لاهيجي در قرن هاي اوليه اسلامي اشاره و اضافه كرد: وظيفه رسانه ها ، انعكاس اين تلاش ها در دنياي اسلام است.
وي به تشريح اهميت نقش قلم در جامعه پرداخت و افزود: رسانه ها مي توانند با قلم خود، در جامعه طوفان برپا كنند و قلم بايد در جهت حق باشد نه در خدمت صاحبان زر ، زور و تزوير.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين نشست طي گزارشي گفت: كميته ارتباطات و اطلاع رساني دهه فجر انقلاب اسلامي از سردبيران، دبيران و خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان اعم از مطبوعات، روزنامه هاي محلي و پايگاه هاي اطلاع رساني تشكيل شده كه كارهاي متعددي را در ارتباط با انقلاب اسلامي و دهه فجر دنبال مي كنند.
فيروز فاضلي پوشش اخبار دهه فجر انقلاب اسلامي، برگزاري كنگره هشت هزار شهيد استان گيلان و ديدار با خانواده هاي شهدا را از جمله اقدامات اين كميته دانست و افزود: تاكنون 220 خبرنگار براي مشاركت در اين كميته، ثبت نام كرده اند و توسط اين گروه يك پايگاه خبري تشكيل شده است.
وي همچنين به برگزاري جشنواره ملي دهه فجر براي بازتاب دستاوردهاي انقلاب اسلامي توسط شبكه هاي اجتماعي خبر داد.
حسين داداشي مديرعامل خانه مطبوعات گيلان نيز در نشست گفت: 240 نشريه مكتوب، پايگاه خبري و خبرگزاري در استان گيلان فعاليت دارند كه ظرفيت بسيار مناسبي براي استان بشمار مي روند و از نظر كميت و كيفيت نيز در سطح كشور مطرح هستند.
وي تصريح كرد: امروز فضاي خوبي براي اطلاع رساني ايجاد شده كه اگر اين مهم به درستي انجام شود، اين آگاهي بخشي تاثير خود را در آرامش جامعه مي گذارد.
اعضاي كميته ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گيلان در نخستين حركت خود، امروز (سه شنبه) با آيت‌الله زين‌العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت ديدار كردند.ك/2
6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها