۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81860111
T T
۰ نفر
رييس ستاداقامه نمازگلستان بر اداي اين فريضه الهي در ادارات تاكيد كرد

آزادشهر - ايرنا - رييس ستاد اقامه نماز استان گلستان با بيان اينكه برپايي نماز خصوصا در ادارات بايد مورد توجه مديران قرار گيرد، گفت: آزادشهر يكي از بهترين شهرها در زمينه اقامه نماز در استان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قاسم محمدي روز دوشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان آزادشهر افزود: در آيات و روايات بر اهميت نماز همواره تاكيد شده است و خداوند متعال در قرآن كريم كساني را كه نماز را برپا مي دارند، دوستدار خود مي داند.
وي با تاكيد بر ضرورت اقامه نماز اول وقت در ادارت، افزود: مديران اداراتي كه بيش از 15 نيروي انساني دارند، براي اقامه نماز بايد روحاني انتخاب كنند و همه با تاكيد مديران ادارات براي اقامه نماز اول وقت شركت كنند.
وي با اشاره به بيماران بيمارستان ها كه به دليل مشكلاتي قادر به اقامه نماز نيستند، افزود: با دعوت از 600بهيار و پرستار به ستاد اقامه نماز، دوره آموزش نماز به بيماران براي آنها برگزار شد تا حتي بيماران نيز در بيمارستان ها با كمترين مشكلات در اقامه نماز روبه رو باشند.
رييس ستاد اقامه نماز استان گلستان در بخش ديگري از سخنان خود به اشاره به فرارسيدن اربعين حسيني افزود: اربعين در روايات ما از اسرار ذكر شده و نهضت امام حسين(ع) و واقعه كربلا يك حركت علمي بوده است.
در ادامه اين جلسه دادخدا اصغري از سوي سرهنگ سميعي فرمانده سپاه پاسداران شهرستان آزادشهر به عنوان دبير اجلاسيه شهداي شهرستان آزادشهر معرفي شد.
دادخدا اصغري كه از پيشكسوتان جنگ تحميلي است، در اين جلسه گفت: در رأس همه هدف هايي كه در اين اجلاسيه تعقيب مي گردد، فرهنگ سازي و جاري كردن فرهنگ شهدا در سبك زندگي مردم در همه موضوعات مد نظر است .
وي افزود: شهدا بهترين الگو براي زندگي مسلمانان، داشتن زندگي پويا و اثرگذار مذهبي و نيز گريز از فرهنگ هاي مبتذل وارداتي و بطور مشخص، ستيز با تهاجم فرهنگي غرب است و تبيين اين موضوعات از ديگر اهداف اين اجلاسيه است.
وي با بيان اينكه بايد فرهنگ شهادت به نسل آينده انتقال يابد، افزود: رياست كميته هاي اين اجلاسيه به عهده مديران ادارات است و مسئولين سپاه نقش دبير را بر عهده خواهند داشت.
جلسه شوراي اداري شهرستان آزادشهر با حضور مديركل ميراث فرهنگي و صنايع دستي، رييس ستاد اقامه نماز استان،نماينده مردم آزادشهر و راميان در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين اين شهرستان برگزار شد.
7481/1860

سرخط اخبار استان‌ها