۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81847351
T T
۰ نفر
اوحدی: بیش از دو میلیون زائر برای سفر به كربلا ثبت نام كرده اند

بروجرد- ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت كشور گفت: تاكنون بیش از دو میلیون زائر برای سفر به كربلا و شركت در آیین اربعین حسینی ثبت نام كرده اند.

سعید اوحدی روز شنبه در حاشیه آیین بزرگداشت 14 تن از حجاج جانباخته فاجعه منا در بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به حجم زائران، كار صدور روادید و گذرنامه به كندی صورت می گیرد لذا ساعات كاری پایانه های مرزی شلمچه و مهران برای انجام روال قانونی خروج زائران از كشور افزایش یافته است.
وی اظهار كرد: 15 دفتر كنسولگری عراق نیز برای تسریع در انجام امور زائران اربعین حسینی قول همكاری داده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت كشور با بیان اینكه هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا امكان عبور از مرز را ندارد، گفت: امكانات پزشكی و پذیرایی در طول مسیر مهیا است ولی به زایران توصیه می شود وسایل شخصی از جمله كیسه خواب همراه داشته باشند تا مشكلی در حین سفر برای آنها بوجود نیاید.
اوحدی در خصوص وضعیت مفقودان فاجعه منا و آخرین اخبار از وضعیت ركن آبادی گفت: ركن آبادی و 16 تن از حجاج بیت الله الحرام همچنان مفقود هستند و خبری از آنها نداریم.
وی افزود: تمام تلاش دستگاه دیپلماسی كشور بر روشن شدن وضعیت مفقودان متمركز شده است.
سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت كشور روز شنبه با حضور در منازل 14 تن از جانباختگان بروجردی فاجعه منا با خانواده های آنها دلجویی و سپس در همایش مهاجران الی الله در سالن دكتر زرینكوب بروجرد شركت كرد.
3031/3022

سرخط اخبار استان‌ها