۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۷
کد خبر: 81791276
T T
۰ نفر

نام امام حسين(ع) براي بشريت جاودان بماند

۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۷
کد خبر: 81791276
نام امام حسين(ع) براي بشريت جاودان بماند

شيراز- ايرنا- پيرغلام حسيني كه مسيحي اهل لبنان است گفت: امام حسين(ع) صديقي بود كه خداوند جايگاه ارزشمند و شايسته اي براي او قرار داده لذا نام امام حسين(ع) را بايد براي بشريت جاودان نگه داشت زيرا امام حسين(ع) دوست انسان، بشريت و فضايل انساني است.

به گزارش ايرنا اسقف جورج سليبا ، پنجشنبه در دومين كارگاه تخصصي سيزدهمين اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني در شيراز بيان كرد: ما درتعليمات مسيحي و كتاب انجيل آيات مهمي داريم كه مي گويد اسم مرشدان و چگونگي مردن آنها را به ياد داشته باشيد كه از همه مومنان دعوت مي كنم كه فرهنگ، ايما، شهادت و شخصيت امام حسين(ع) را بشناسند و مقلد آن امام بزرگوار باشند.
وي افزود: حق و باطل، تاريكي و نور و خير و شر هميشه در مقابل هم هستند و اين تقابل هميشه ادامه دارد و امام حسين(ع) در مسير حق حركت كرد و به همين دليل ارزش آن بيشتر و نام او ماندگار شد.
سليبا اظهارداشت: جايگاه شهدا بسيار برجسته است و همه بشريت به شهدا افتخار مي كنند كه امام حسين(ع) شهيد راه ايمان و مكارم اخلاق است.
وي اضافه كرد: امام حسين(ع) سيد همه شهدا است و زينت امام حسين(ع) ايمان، تقوا و اخلاق حسنه بود كه اين زينت به طور دائم براي همه شهدا مي درخشد.
سليبا ادامه داد: امام حسين (ع) نماد انسان پاك است و مسير آن امام همان مسير پدرش امام علي(ع) بود كه حركت امام حسين(ع) دائمي و فنا ناپذير است.
سليبا با بيان اينكه همواره در طول تاريخ جايگاه ظالم در جهنم و مظلوم در آسمان است گفت: ما در مسيحيت دو مسئله بزرگ تاريخي به صليب كشيدن و كشته شدن حضرت عيسي(ع) و كربلا و شهادت امام حسين(ع) را بيان مي كنيم.
وي افزود: امام حسين(ع) و حضرت عيسي(ع) هردو براي نجات و بيداري بشريت فدا شدند تا مردم با انتخاب راه خود نجات يابند.
3002/ 1876

سرخط اخبار استان‌ها