۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۷
کد خبر: 81791094
T T
۰ نفر
پانزده رشته جديد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان ايجاد شد

زرين شهر، اصفهان- ايرنا- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان از افزايش 15 رشته به مجموع رشته هاي در اين دانشگاه براي سالجاري خبر داد.

دكتر محسن اميني روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: هفت رشته در مقطع كارشناسي ارشد و هشت رشته در مقطع كارداني و كارشناسي در سال تحصيلي جديد به مجموع رشته هاي اين دانشگاه اضافه شده اند.
وي ادامه داد: با افزايش 15 رشته جديد، مجموع رشته هاي جديد اين دانشگاه به 40 رشته مقطع افزايش يافت.
وي رشته هاي تحصيلات تكميلي جديد اين واحد را شامل عمران (سازه) ، مهندسي عمران (سيستمهاي اطلاعات جغرافيايي جي آي اس) ، مهندسي عمران (مهندسي سنجش از دور جي آي اس) ، مهندسي برق (قدرت) ، مهندسي مكانيك (طراحي كاربردي) ، مهندسي صنايع (لجستيك و زنجيره تامين) و مهندسي سيستمهاي اقتصادي اجتماعي عنوان كرد.
وي افزود: در اين راستا در مقطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته رشته هاي علمي كاربردي معماري، مهندسي تكنولوژي تاسيسات حرارتي و برودتي، حسابداري، مهندسي كامپيوتر (فناوري اطلاعات) و در مقطع كارداني نقشه كشي معماري، مديريت خانواده و ساخت و توليد در دو گرايش قالبسازي و ماشين افزار به 25 رشته قبل افزوده شدند.
اميني با اشاره به جايگاه اين دانشگاه در شهرستان لنجان اظهار كرد: تأسيسات عظيم ذوب آهن و كارخانه‌ها و شركتهاي اقماري آن و نيز كارخانه‌هاي صنايع دفاع واقع در محدوده شهرستان لنجان و تعداد زيادي از صنايع و كارخانه‌هاي كوچك و بزرگ، در اطراف دانشگاه توسعه تحصيلات تكميلي به ويژه در رشته هاي فني و مهندسي براي اين واحد دانشگاهي را الزامي نموده كه اين مهم نيز در راستاي استراتژي هاي در نظر گرفته شده مديريت برنامه محور فعلي دانشگاه است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي واحد لنجان با تاكيد بر پتانسيل تبديل شدن اين واحد دانشگاهي به قطب علمي در چند گروه فني مهندسي ازجمله صنايع و عمران، تصريح كرد: سرمايه هاي نيروي انساني ما از جمله اعضاي هيات علمي متخصص، جوان و پرانگيزه اين دانشگاه در گروه هاي مختلف، پشتوانه توسعه آموزشي و پژوهشي و بازوان پرقدرت اين واحد هستند.
وي به روند مطلوب اصلاح هرم هيات علمي در اين دانشگاه اشاره كرد و گفت: با توجه به بورسيه هاي انجام شده و جذب اعضاي هيات علمي با مدرك دكتري تخصصي در آينده نزديك، نسبت استاديار به اعضاي هيات علمي واحد به بيش از 80 درصد خواهد رسيد كه با توجه به توسعه تحصيلات تكميلي در اين واحد امري بسيار مطلوب خواهد بود.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعيت و 9 شهر در 35 كيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد.
/ 6022 ت/7139

سرخط اخبار استان‌ها