۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81788808
T T
۰ نفر

'مه ينه تي' مهمان خانه كردستاني ها شد

۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81788808
'مه ينه تي' مهمان خانه كردستاني ها شد

سنندج- ايرنا- فيلم سينمايي كمدي 'مه ينه تي' (بيچارگي و بد شانسي) كه با مشاركت معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري كردستان و توسط شركت زروان فيلم سنندج تهيه شده از 14مهرماه وارد شبكه سينماي خانگي شد.

كارگردان اين فيلم كمدي كه به زبان كُردي تهيه شده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: ساخت اين فيلم در 10 بهمن ماه سال 93كليد خورد و توليد آن روز 29 بهمن ماه به پايان رسيد.
فرهاد مرادي موضوع اين فيلم را حاشيه نشيني و پيامدهاي آن دانست و افزود: سناريوي اين فيلم را عثمان محمدي نوشت و تدوين و صدا گذاري و انتخاب موسيقي فيلم به دليل حساسيت، مقداري بيشتر از حد معمول طول كشيد و در خرداد ماه فيلم آماده پخش و توزيع گرديد.
او با بيان اينكه مقدمات اخذ مجوز براي فيلم و كارهاي اداري آن تا 10 شهريورماه امسال طول كشيد گفت: توزيع اين فيلم از 14مهرماه امسال در سطح استان آغاز شد.
در اين فيلم عابدين رضائي، زاهد كريمي، احمد شاطبي، ثريا ابراهيمي، شاهرخ هدايتي، پريسا صيفي، سميرا شيراني، چيمن ناصري و افشين ملكي بازي مي كنند و مسعود ورمزيار و منوچهر اميريان نيز در آن حضور افتخاري دارند.
از ديگر عوامل فيلم مي توان مدير تصوير برداري و نور پرداز كيومرث فقيه سليماني و تصوير بردار دوم صلاح كريمي، صدا بردار سيوان محموديان، گريم، رودان محمدي، طراح صحنه و لباس فرهاد مرادي، تدوين، سوران فهيم و فرهاد مرادي، مدير توليد و برنامه ريز، نظير ميرزائي و دستيار كارگردان منوچهر اميريان نام برد.
مه يني تي اولين اثر ويدئويي بلند فرهاد مرادي با موضوع كمدي و با هدف توزيع در شبكه نمايش خانگي است او بيشتر در زمينه مستند فعاليت داشته و چندين سال تدوين و صدا گذاري كارهاي مختلف تلويزيوني و سينمايي را انجام داده است.
در كارنامه فرهاد مرادي مي توان چندين مجموعه مستند و چندين برنامه تلويزيوني موفق را ديد كه از آن جمله مي توان به مجموعه هاي 'ديمانه' و 'راديو سنه' اشاره كرد.
كارگردان اين اثر در راستاي حمايت از حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان استان كردستان از علاقمندان به فيلم درخواست كرد نسبت به تهيه نسخه اصلي آن اقدام نمايند.ك/3
3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها