۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81784625
T T
۰ نفر
تشییع پیكر پاك هشت جان باخته فاجعه منا در میان حزن و اندوه مردم گنبدكاووس

گنبدكاووس - ایرنا- مردم شیعه و سنی گنبدكاووس لحظاتی قبل تشییع پیكر هشت تن از حاجیان جان باخته در فاجعه منا را در میان اشك و درد فراق آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در فاجعه منا 49 حاجی گلستانی جان خود را از دست دادند كه بیشترین تعداد آنان از دو كاروان اهل سنت شهرستان گنبدكاووس هستند.
امروز مردم شیعه و سنی این شهرستان در خیابان طالقانی گنبد جمع شده بودند تا همراه با نمایش وحدت و همبستگی خود از حاجیان برگشته از حرم امن الهی استقبال و نیز آنان را به سوی خانه ابدی آنان مشایعت كنند.
در این مراسم كه با حضور استاندارگلستان، فرماندار و ائمه جمعه شیعه و سنی گنبد، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های همجوار آغاز شد هزاران نفر از مردم سوگوار این شهرستان تابوت حاجیان جان باخته در فاجعه منا را بر روی دستان خود حمل می كنند.
در ابتدای این مراسم در سه راهی وطن پرسنل ارتش از پادگان گنبدكاووس آیین تشریفات را انجام دادند و در ادامه خیرمقدم گویی به حاجیان جان باخته از مكه به زبان فارسی و تركمنی انجام شد.
پیكر پاك هشت حاجی گنبدی جان باخته در فاجعه منا در این مراسم بر روی دستان مردم داغدار این شهرستان به سمت مصلی گنبدكاووس حمل می شود.
مردم شیعه و سنی شهرستان گنبدكاووس امروز میزبان حاجیان رحمت الله بهمرام ، بی بی روشن تكه ، گوزل تورانی ، قربان بی بی دهقانپور اینچه برون ، ساراگل شیروانی ، حبیب الله عزیزی ، اراز بی بی محمد الق و یگن بی بی مقدم اینچه برون هستند.
امسال از استان گلستان حدود یكهزار و 800 زائر در قالب 13 كاروان عازم مكه مكرمه شده بودند كه در فاجعه منا 49 نفر آنان به لقا ءالله پیوستند.
3039/1648

سرخط اخبار استان‌ها