۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81782213
T T
۰ نفر
خطيب آران وبيدگل: اعزام كميته حقيقت ياب به عربستان ضروري است

كاشان- ايرنا- امام جمعه موقت آران و بيدگل گفت: بعد از اتفاقات ناگوار در عربستان بايد كميته حقيقت ياب براي بررسي موضوع به اين كشور برود تا حقيقت براي مردم و دنيا آشكار شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي روحاني در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر ضمن تبريك عيدغدير و اظهار تاسف و عرض تسليت به شيعيان جهان و رهبرمعظم انقلاب براي حوادث پيش آمده در منا اظهار داشت: با توجه به اتفاقات ناگوار و حوادث خونين براي زائران حج كه احساس مي شود غير از بي تدبيري حكومت آل سعود، تعمدي هم در كار بوده كه كميته اي حقيقت ياب بي طرف براي نمايان شدن چهره واقعي آل سعود لازم است.
وي با اشاره به بي مديريتي آل سعود در اين حادثه گفت: تجديد نظر در اعزام به حج ضروري است و علما نيز اتفاق نظر دارند كه اگر امنيت به اين شكل ادامه داشته باشد، حج بايد تعطيل و مديريت حرمين شريفين از دست آل سعود گرفته شود.
امام جمعه موقت آران و بيدگل خاطرنشان كرد: بعد از سخنان رهبرمعظم انقلاب در نوشهر، حكومت آل سعود حساب كار خود را كرد و در چرخشي آشكار از حوادث بوجود آمده در منا معذرت خواهي كرد و براي انتقال اجساد قربانيان هم شروع به همكاري كردند.
وي در پايان با اشاره به اينكه در ايام اربعين حسيني حدود 20 ميليون زائر در امنيت كامل به كشور عراق سفر كردند، گفت: اين درحالي است‌ كه حكومت آل سعود قادر به تامين امنيت دو ميليون زائر نبوده و اين نشان از بي
لياقتي آنان در اداره حرمين شريفين است.
م/6021

سرخط اخبار استان‌ها