۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81746357
T T
۰ نفر
آغاز به كار مركز تكريم زائران غير ايراني در مسجد مقدس جمكران

قم - ايرنا - معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران از آغاز به كار مركز تكريم زائران غير ايراني با هدف ارائه خدمات فرهنگي به اين زائران در اين مكان مقدس خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي مسجد مقدس جمكران، حجت الاسلام عباس ابراهيمي در گفت و گويي با اشاره به اينكه مسجد جمكران به عنوان كانون شيفتگان و مشتاقان به معارف ناب اهل بيت(ع) و يكي از مراكز مهم ديني و معرفتي شيعيان در جهان شناخته شده است، اظهار كرد: اين مكان مقدس امروزه به نماد تاثير گذار و فراگير در حوزه انديشه مهدويت و موعود در ميان ارادتمندان اهل بيت و حتي ساير فرق اسلامي و غير مسلمانان تبديل شده است و ما شاهد توجه و حضور خيل عظيم منتظران از سراسر جهان در اين مكان مقدس هستيم.
وي ادامه داد: يقينا چنين ظرفيتي نيازمند به سياست گذاري، برنامه ريزي و ارائه خدمات فرهنگي و معرفتي است. لذا با هدف نشر معارف و آموزه‌هاي اسلام ناب و معارف اهل بيت (ع)، ارائه الگوي معتبر و صحيح فرهنگ انتظار، شبكه سازي در ميان علاقمندان و معتقدان به فرهنگ انتظار با استفاده از ظرفيت انقلاب اسلامي و حضور مخاطبان از مليت‌هاي مختلف كه حداقل در 5 ماه گذشته امسال از 30 كشور دنيا در مسجد مقدس جمكران حضور داشتند اقداماتي در معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران طراحي و به اجرا رسيده است.
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران افزود: در اين راستا برنامه‌‌ ريزي‌هايي صورت گرفت تا فضايي فراهم كنيم كه در آن بتوانيم خدمات مختلفي را به نمازگزاران و مشتاقاني كه در مسجد حضور پيدا مي كنند ارائه كنيم. لذا دفتر تكريم زائران غير ايراني طراحي و افتتاح شد كه طي فرايندي از مبادي ورودي مسجد با زائران ارتباط برقرار مي‌شود و آنها به صورت فردي و گروهي در اين دفتر حضور يافته و از برنامه‌هاي مختلفي كه تدارك ديده شده است بهره‌ مند مي‌شوند.
ابراهيمي بيان كرد: در اين مركز تاريخچه و اعمال مسجد براي زائران توضيح و به سوالات و شبهات آنها نيز توسط اساتيد مجرب زبان‌ دان پاسخ داده مي‌ شود. وي اضافه كرد: همچنين مشخصات آنها را ثبت مي‌ كنيم تا بتوانيم از طريق فضاي مجازي محصولات فرهنگي كه با زبان خودشان توليد مي‌شود را در اختيارشان قرار دهيم و در واقع به صورت حضوري نماگزار را تكريم كنيم و در ادامه نيز اين حضور را به صورت مجازي تداوم مي‌ بخشيم تا معارف ناب مهدوي را از طريق فضاي مجازي به تشنگان آن منتقل كنيم.
وي با اشاره به اينكه طي يك هفته كه اين دفتر افتتاح شده به بيش از 600 زائر غير ايراني خدمات ارائه شده است، اظهار كرد: ارائه بسته هاي فرهنگي پاسخگويي به سوالات، تشكيل حلقه هاي معرفت به زبان‌هاي زنده دنيا، تكريم مديران كاروان هاي غير ايراني و شناسايي كاروان‌ها از جمله برنامه‌هاي اين دفتر است كه در تمامي روزهاي هفته، صبح ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 22 و در روزهاي سه شنبه و پنجشنبه در سه شيفت به زبان هاي انگليسي، عربي، اسپانيولي، تركي و اردو ارائه مي شود.
ابراهمي افزود: تاكنون استقبال خيلي خوبي از اين برنامه شده و ويژگي اين دفتر در اين است كه غالب خدمات آن توسط خادمين افتخاري انجام مي‌شود و در ادامه نيز تلاش كرديم از ظرفيت افراد و نهادهايي كه در عرصه بين المللي فعاليت و تجربه دارند بهره‌ مند شويم و همچنان آماده همكاري در اين زمينه با افراد و موسسات مختلف هستيم. ك/1
1175 /

سرخط اخبار استان‌ها