۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶
کد خبر: 81737646
T T
۰ نفر
مردم برای خرید فرش دستباف داخلی از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز میزان تولید فرش در كشور بیش از تقاضا است، بنابراین باید تسهیلات بانكی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بتوانند فرش دستباف داخلی را خریداری نمایند.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، اظهار داشت: رونق بازار و رفع ركود بیشترین خواسته تولیدكنندگان است و دولت در جهت رفع موانع تولید تلاش می كند.
وی ضمن اشاره به موانع و مشكلات موجود بر سر راه صنعت فرش دستباف كشور، گفت: بهبود شرایط بین‌المللی به امر توسعه صادرات فرش كمك كند و باید ضمن جبران ضعف حضور در بازارجهانی و با كمك اتحادیه صادركنندگان فرش و تحریك تقاضای بازار در داخل و خارج زنجیره تولید فرش دستباف تقویت شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فرش دستباف ایران تركیبی از هنر، صنعت، ذوق و سلیقه و نمایش ریسندگی و رنگرزی و بافندگی است و قدمت بیش از چهار هزار ساله دارد.
به گفته وی، هیچ كشوری نتوانسته با تقلید از فرش های ایرانی با بافندگان كشورمان رقابت كند، اما باید تبلیغات برون مرزی این بخش با حمایت دولت و همكاری صادركنندگان و تولیدكنندگان افزایش یابد.
نعمت زاده اضافه كرد: فرش دستباف هم هنر و ذوق است و هم صنعت؛ قدمت قالی ایرانی به چند هزار سال قبل مربوط می شود و یك تكه قالی را چند سال پیش در سیبری در لابه لای یخ یافتند كه هم اكنون در موزه ای در روسیه نگهداری می شود.
وی گفت: سلایق مشتریان امروز فرش دستباف تغییر كرده و باید تولیدكنندگان به نیازهای مشتریان و علایق آنها نیز توجه كنند و دولت نیز از تبلیغات خارجی حمایت كند.
نعمت زاده درباره بیمه قالیبافان افزود: طی سال های اخیر در بودجه های سالانه این موضوع مورد توجه قرار گرفته اما با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی پیشنهاد می شود بافندگان از بیمه طرح سلامت كه 10 میلیون نفر را شامل می شود، استفاده كنند.
وی اضافه كرد: سازمان تأمین اجتماعی هم به شرط دریافت مالی از دولت حاضر است بافندگان را بیمه كند، اما طرح بیمه سلامت فرصت خوبی برای بافندگان فراهم می كند.
نعمت زاده گفت: تولید فرش دستباف در محیط های كارخانه ای صورت نمی گیرد تا كارفرما بخشی از بیمه بازنشستگی و دیگر موارد را پرداخت كند، بنابراین بعید است تا دو سال آینده دولت بتواند اعتبارات زیادی به بیمه بافندگان اختصاص دهد.
اقتصام (1)1559**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد