۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۲۸
کد خبر: 81735633
T T
۰ نفر
بیشتر واحدهای مسكن مهر درسال 94 تحویل متقاضیان می شود

شیراز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید كشور گفت:دولت تصمیم دارد طرح های مسكن مهر را با كیفیت به اتمام برساند و اصرار داریم كه بیشتر این واحدهای درحال ساخت را در سال 94 تحویل متقاضیان دهیم.

به گزارش ایرنا محسن نریمان ، چهارشنبه در سومین روز از هفته دولت درآیین بهره برداری ازچهار هزار و 332 واحد مسكن مهراستان فارس در شهر جدید صدرا شیراز ،با بیان این كه تامین نیازهای ساكنان مسكن مهر مانند مسجد، فضای سبز، مدرسه، ورزشگاه و جاده و حمل و نقل از حقوق شهروندی آنها تلقی می شود، از دستگاه های خدمات رسان خواست تا در تامین نیازها و زیرساخت های مورد نیاز زندگی در واحدهای مسكن مهر بیش از پیش همت كنند.

**شهرهای جدید، راهكار مناسبی برای حل مشكل حاشیه نشینی
مدیرعامل شركت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید كشور اظهار كرد:حاشیه نشینی و ایجاد سكونتگاه های غیررسمی از مشكلات و معضلات فراروی دولت است و ایجاد شهرهای جدید می تواند راه حل مناسبی برای رفع این مشكل باشد.
نریمان گفت: با احتساب این كه به طور میانگین سه تا چهار نفر عضو هر خانوار هستند و 30 هزار واحد مسكن مهر در شهرهای جدید سراسر كشور در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، می توان تخمین زد 100 هزار نفر در واحدهای مسكن مهر این شهرها سكونت می یابند.
این مقام مسوول افزود:شهرهای جدید پردیس و پرند تهران با تصمیم به ساخت مسكن مهر ناگهان به شهرهایی بزرگ مبدل شدند، و شهر جدید صدرا در استان فارس نیز با ساخت 24 هزار واحد مسكن مهر كه بیش از نیمی از آن تحویل مردم شده است، به یك باره جمعیتی 70 تا 80 هزار نفری را در خود جای داده است.
مدیرعامل شركت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید كشور ادامه داد: برای جلوگیری از حاشیه نشینی، مكان یابی برای یك شهر جدید در جنوب فارس و در محدوده شهرستان لامرد در دستور كار است.
نریمان افزود:از توان و ظرفیت مشاوران داخلی و بین المللی برای مكان یابی این شهر جدید كمك گرفته می شود تا این شهر جدید بتواند به اسكان مردم كمك كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به بهره برداری از یك هزار و 858 واحد مسكن مهر شهر صدرا شیراز ، گفت: تا پایان سال 94 در دو نوبت دیگر، افتتاح واحدهای مسكن مهر در این شهر جدید را شاهد خواهیم بود.
نریمان، همكاری متقاضیان مسكن مهر را در تامین آورده اولیه خود برای تكمیل واحدهای باقی مانده مسكن مهر با اهمیت خواند و اظهار داشت: در نظر است كه بخشی از مسایل و مشكلات شهر شیراز در شهر جدید مجاور یعنی صدرا حل و فصل شود.
همزمان با برپایی این آیین چهار هزار و 432 واحد مسكن مهر در سراسر استان فارس افتتاح شد.
از این تعداد، یك هزار و 858 واحد مسكن مهر در شهر جدید صدرا در 15 كیلومتری شمال غرب شیراز واقع است كه در مجموع در فضایی با زیربنای 147 هزار مترمربع ساخته شده اند.
یك هزار و 552 واحد دیگر از مسكن مهر نیز كه متعلق به حوزه اداره كل راه و شهرسازی استان فارس است امروز(چهارشنبه) در شهرستان های شیراز، آباده، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، شیراز، فسا، فیروزآباد، كازرون، مرودشت، نورآباد ممسنی و نی ریز نیز افتتاح شد.
همچنین 922 واحد مسكن مهر ساخته شده توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان فارس كه به صورت خودمالكی است به بهره برداری رسید كه 760 واحد از آن در شهرستان شیراز و مابقی به سایر شهرستان های این استان تعلق دارد. ك/2
2027 /6118

سرخط اخبار استان‌ها