۵ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۱
کد خبر: 81659953
T T
۰ نفر
رقابت های جام رمضان ورزش های زورخانه ای در كرمان آغاز شد

كرمان - ایرنا - رقابت های جام رمضان ورزش های پهلوانی و زورخانه ای به نام شهید علی اصغر مولا پهلوان زورخانه ای استان كرمان نخستین بار در كرمان آغاز شد.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان كرمان شامگاه پنجشنبه در حاشیه این رقابت ها در گفت و گو با ایرنا گفت: این رقابت ها با حضور 10 تیم در زورخانه مرحوم علی زارع زاده آغاز شده و تا چهارشنبه هفته بعد نیز ادامه دارد.

محسن مساحی ادامه داد: هر یك از تیم های شركت های كننده در این رقابت ها با دو تیم دیگر در مجموع این رقابت ها مسابقه می دهد و در پایان تیم های برتر در سه گروه انتخاب می شوند.

وی گفت: هر تیم باید در ورزش زورخانه ای به مدت 30 دقیقه نمایش اجرا كند و صحت انجام حركات برای امتیاز دهی ملاك قرار می گیرد.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان كرمان افزود: همچنین تیم های شركت كننده می توانند در هنرهای فردی مانند سنگ، كباده، میل بازی، چرخ چمنی و چرخ تیز به اجرای برنامه بپردازند و امتیاز كسب كنند.

وی بیان كرد: هر تیم می تواند هر شب از یك تا سه مرشد را در برنامه های خود برای اجرا داشته باشد.

مساحی اظهار كرد: تیم هایی از زورخانه های شهید توكلی، امیرالمومنین (ع)، شهید زاده كفاش (دو تیم)، یزدان اختیارآباد، علی ابن ابی طالب (ع) ماهان، قمر بنی هاشم (ع) باغین، ذوالفقار، مرحوم علی زارع زاده و حجتیه در این رقابت ها شركت دارند.

وی گفت: علاقمندان می توانند برای تماشای این رقابت ها به صورت خانوادگی هر شب بعد از افطار حضور یابند.

پهلوان شهید علی اصغر مولا از ورزشكاران پهلوانی و زورخانه ای استان كرمان سال 1361 در سن 19 سالگی در عملیات رمضان در منطقه كوشك به شهادت رسید.

محمدحسین مولا رییس هیات ورزش های ناشنوایان استان كرمان برادر این شهید است.

7443/3028

سرخط اخبار استان‌ها