۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۳
کد خبر: 81646464
T T
۰ نفر
دولت تدبیر و امید كشور را در مسیر عقلانیت قرار داد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: مدیریت كشور در دو سال گذشته نه بر اساس منابع و رویدادی خاص كه بر اساس عقلانیت اداره شده و فضا رو به بهبود پیش رفته است.

به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش یكشنبه شب در همایش جشن دو سالگی دولت تدبیر و امید در اردبیل افزود: كشور و از جمله استان اردبیل زمان روی كار آمدن دولت در سال 1392با مشكلات بسیاری روبرو بود كه به صرف اعتقاد مسوولان به عقلانیت و اداره امور با حسن تدبیر بسیاری از آنها برطرف شد.

وی گفت: رفع كینه از دل ها ، كنار گذاشتن بدخواهی ، عدم سوء ظن و تجسس در گذشته و منش سیاسی افراد از جمله مواردی بود كه سرلوحه فعالیت مسوولان در دو سال گذشته قرار گرفت.

استاندار اردبیل اظهار كرد: استفاده از همه نیروها فارغ از وابستگی های سیاسی در قالب جلسات هم اندیشی فرهنگی ، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به منظور ایجاد نشاط اجتماعی با كمترین حاشیه ها و ترسیم نقشه راه توسعه استان با استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی و شبه دولتی در دستور كار قرار داشته است.

او همچنین بیان كرد: در این مدت با توجه به تغییر دولت ، عزل و نصب معاونان ، فرمانداران ، بخشداران و مدیران با مشورت نمایندگان استان صورت گرفت ، همه این تصمیم ها در مسیر شرایط حاكم بود و عواقب آن را می پذیرم.

خدابخش ادامه داد: بیشترین مشكلات كشور و از جمله استان در حوزه اقتصاد بود و با كلیدهای متعددی كه دكتر روحانی تحویل مدیران دادند ، متعهد شدیم كه برنامه های دولت را فارغ از حاشیه ها با تمام توان به منصه ظهور برسانیم و در حد امكان نیازها را تامین كنیم.

وی تصریح كرد: گزارش های نهادهای امنیتی نشان می داد با وجود سه برابر شدن قیمت ارز در دولت گذشته سونامی اقتصادی وارد كشور شد و این استان نیز از آن بی بهره نماند ، پروژه های عمرانی راكد شد و كارگران برای ماه ها حقوق دریافت نكرده بودند.

استاندار اردبیل اظهار كرد: یك هزار نفر بدون اختصاص ردیف بودجه برای استخدام در دستگاه های استان جذب شده بودند و با روی كار آمدن دولت یازدهم این افراد مطالبه داشتند ، نیمی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیم دیگر در آستانه تعطیلی قرار داشتند.

او اضافه كرد: به بركت سفر دكتر روحانی به استان اعتبارات 11 برابر و بسیاری از پروژه های عمرانی راكد دوباره فعال شدند و در ماه های گذشته گزارشی مبنی بر عدم پرداخت دستمزد كارگران این پروژه ها دریافت نكردیم.

خدابخش همچنین با اشاره به آشفتگی كامل در نظام عمرانی كشور گفت: البته ماه ها طول كشید تا پیمانكاران دوباره فعال شوند و از این رو 910 میلیارد ریال از اعتبارات سال گذشته همچنان در حساب دستگاه های اجرایی استان باقی مانده است.

او افزود: با توجه به آن شرایط عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین و تصویب منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل یكی از برنامه های دولت برای تحول در سیمای اقتصادی منطقه و معیشت مردم بود.

استاندار اردبیل گفت: اختصاص یك میلیارد دلار به استان برای مهار آب های مرزی از محل صندوق توسعه ملی در سفر رییس جمهوری به منطقه كه به واسطه آن در چهار سال ، 82 هزار هكتار از زمین كشاورزی دیم به آبی تبدیل خواهد شد از دیگر دستاوردهای اقتصادی دولت دكتر روحانی است.

وی همچنین از فعالیت دوباره بنگاه های اقتصادی خبر داد و اظهار كرد: برخی از این بنگاه ها با كلید تدبیر و تنها با مذاكره بدون پرداخت ریالی از تسهیلات دولتی دوباره فعال شدند و برخی نیز با بانك ها مشكل داشتند كه به صورت هفتگی از آنها بازدید شده و نسبت به رفع مشكلات آنها اقدام می شود.

خدابخش در ادامه به نقش جوانان در ستاد تدبیر و امید و انتخاب دكتر روحانی به سمت ریاست جمهوری گفت: در زمان انتخابات جوانان با صداقت به صورت شبانه روزی تلاش كردند اما اكنون درهای دولت برای جذب آنها بسته است.

او افزود: دولت به جذب جوانان و تربیت مدیران اینده كشور بی توجه نیست اما شرایط برای جذب آنها وجود ندارد ولی با كلید تدبیر و رونق اقتصادی امیدواریم شرایط برای اشتغال آنها فراهم شود.

پخش كلیپ و اجرای موسیقی زنده از جمله بخش های همایش دو سالگی دولت تدبیر و امید بود كه با عنوان 'روحانی تنها نیست' با حضور معاون سیاسی وزیر كشور ، مسوولان استانی و اعضای ستاد انتخاباتی دكتر روحانی در مجتمع فرهنگی فدك اردبیل برگزار شد.

8123/6018

سرخط اخبار استان‌ها