۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸
کد خبر: 81621744
T T
۰ نفر
ستاد انتخابات استان قزوين با تبليغات زودهنگام برخورد مي كند

قزوين-ايرنا- رييس ستاد انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري استان قزوين گفت: با تبليغات زودهنگام نامزدهاي احتمالي و يا هواداران آنها برخورد مي كنيم.

به گزارش ايرنا، ايوب رحيمي روز دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه كه در استانداري قزوين برگزار شد، افزود:قانون به نامزدهاي احتمالي و هواداران آنها اجازه فعاليت هاي زودهنگام تبليغاتي را نداده و آنرا تخلف محسوب كرده است.

وي از نامزدهاي احتمالي و هواداران آنها خواست تا در موعد مقرر و قانوني كه اعلام خواهد شد، نسبت به فعاليت هاي تبليغاتي اقدام كنند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين به افراد، گروه ها و احزاب سياسي توصيه كرد تا در چارچوب قانون به فعاليت هاي انتخاباتي بپردازند و در ادامه هشدار داد ستاد انتخابات استان بدون هيچگونه اغماض با فعاليت هايي كه خلاف قانون و مقررات انتخابات باشد، به شدت برخورد خواهد كرد.

وي بر تلاش فرمانداران و بخشداران براي رعايت حقوق شركت كنندگان و راي دهندگان در انتخابات پيش رو تاكيد كرد و از آن به عنوان يك وظيفه قانوني و شرعي ياد كرد و گفت: به عنوان مسوول و مجري برگزاري انتخابات به مردم و همچنين نامزدها اطمينان خاطر مي دهيم كه اجازه تضييع كوچكترين حقي از آنها را نخواهيم داد.

اين مسوول اظهاراميدواري كرد همه مجريان و مسوولان برگزاري انتخابات امانتدار خوبي براي آراي مردم باشند و اصل بي طرفي را مورد رعايت خود قرار دهند.

رييس ستاد انتخابات استان قزوين با بيان اينكه همه بايد به برگزاري انتخاباتي سالم، باشكوه و با حضور حداكثري مردم كمك كنيم، افزود: همه به سهم خود وظيفه داريم تا فضاي با نشاط و مناسبي را براي برگزاري انتخابات پيش رو ايجاد كنيم.

رحيمي در ادامه يادآور شد: بر اساس ماده 29 قانون انتخابات، مديران يا افراد داراي پست به شرحي كه قانون تعيين كرده است، اگر قصد نامزد شدن در انتخابات امسال را دارند بايد تا 28 خرداد ماه جاري استعفاء بدهند.

اين مسوول با اشاره به به آغاز بكار فعاليت ستاد انتخابات استان قزوين از هفته جاري با صدور حكم استاندار براي اعضاي اين ستاد، گفت: فعاليت اين ستاد امروز دوشنبه با برگزاري نخستين نشست به طور رسمي آغاز شد.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين اظهار كرد: براي انجام هماهنگي هاي لازم به منظور برگزاري انتخاباتي سالم و با نشاط، ستاد انتخابات استان از اين پس تا روز راي گيري هر 15 روز يكبار تشكيل جلسه خواهد داد.

رييس ستاد انتخابات استان قزوين با بيان اينكه در صورت هرگونه اصلاحات يا تغييرات احتمالي در قانون انتخابات بلافاصله به اطلاع مردم و نامزدها رسانده خواهد شد، در خصوص شعب و تعداد صندوق هاي راي پيش بيني شده در استان نيز گفت: تعداد شعب را هيات هاي اجرايي مشخص مي كنند اما به نظر مي رسد تغيير چنداني در تعداد شعبات و همچنين واجدين شرايط راي دهي در استان نسبت به انتخابات دوره قبل ايجاد نشده باشد.

رحيمي با بيان اينكه هنوز چيزي در خصوص استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي به اين معنا كه نامزدها به شكل استاني و نه شهرستاني از سوي مردم انتخابات شوند، ابلاغ نشده است، افزود: البته به لحاظ شخصي با برگزاري استاني انتخابات مجلس موافق هستم.

وي در پايان يادآور شد: تا اين لحظه تعداد نمايندگان استان براي مجلس دهم شوراي اسلامي افزايش پيدا نكرده است.

استان قزوين در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از سه حوزه انتخابيه قزوين، آبيك و البرز، تاكستان و بويين زهرا و آوج برخوردار بوده است كه حوزه نخست داراي دو نماينده و دو حوزه بعدي داراي يك نماينده هستند.

دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري اسفند ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها