۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۲:۴۲
کد خبر: 81616083
T T
۰ نفر
45 درصد تصادفات شهرستان نيكشهر در جاده هاي روستايي اتفاق مي افتد

زاهدان- ايرنا- مسوول راههاي روستايي پليس راه جنوب سيستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمارهاي موجود 45 درصد تصادفات فوتي و جرحي در محدوه شهرستان نيكشهر در جاده هاي غيراستاندارد روستايي اتفاق افتاده است.

سرگرد روح الله بيادار روز چهارشنبه در نشست صميمي دهياران و شوراهاي اسلامي نيكشهر با اشاره به اينكه راههاي روستايي شهرستان نيكشهر كم عرض، فاقد ابنيه فني، غيراستاندارد و خطر آفرين هستند، افزود: به همين سبب تصادفات ناگوار و منجر به فوت رخ مي دهد.

وي گفت: متاسفانه پايگاه امداد و نجات جاده اي هلال احمر و پايگاه اورژانس در محدوده هاي نيكشهر به حد كافي وجود ندارد و اين خود به افزايش آمار فوتي ها منجر مي شود.

وي افزود: در سال گذشته 360 نفر بر اثر سوانح رانندگي در محورهاي جنوب سيستان و بلوچستان كشته شده اند كه 69 نفر آنان از شهرستان نيكشهر بوده اند.

وي ادامه داد: همچنين از يك هزار و 128 مجروح تصادفات جاده اي جنوب استان 262 مجروح مربوط به جاده هاي حوزه نيكشهر بودند.

وي بيان كرد: 892 تصادف منجر به خسارت مالي شده است كه سهم نيكشهر 187 فقره منجر به خسارت مالي بوده كه هر كدام آنان بيش از پنجاه ميليون ريال خسارت ديده اند.

وي با بيان اينكه دهياران و شوراهاي اسلامي با همكاري مستمر و خوب با پليس راه مي توانند تصادفات را كاهش دهند، خاطرنشان كرد: دهياران و شوراهاي اسلامي نقاط حادثه خيز و كمبود علائم راهنمايي رانندگي را به اداره راه و شهرسازي و پليس راه گزارش كنند تا مشكل پيگيري و مرتفع شود.

مسوول راههاي روستايي پليس راه جنوب سيستان و بلوچستان خواستار نصب علائم راهنمايي رانندگي در مسيرهاي روستايي نيكشهر شد و افزود: سرقت علائم راهنمايي رانندگي به معضل بزرگي در جنوب استان تبديل شده است.

سرگرد بيادار افزود: محور ايرانشهر- نيكشهر- چابهار از محورهاي پر خطر استان است به همين خاطر براساس پيگيري و تاكيد استاندار سيستان و بلوچستان نصب دوربين كنترل سرعت در دستور كار پليس راه قرار گرفته است.

وي از كندي پيشرفت فيزيكي مجتمع هاي خدمات رفاهي مسير ايرانشهر- چابهار انتقاد كرد و افزود: متاسفانه رانندگان اين محور جايي براي استراحت ندارند و اين امر سبب خستگي و خواب آلودگي رانندگان و در نهايت منجر به بروز تصادفات مي شود.

وي گفت: اين جلسه با هدف تعامل و همكاري بهتر دهياران با پليس راه در راستاي اجراي طرح تابستانه 94 برگزار شده است تا با كمك همديگر تصادفات را كاهش دهيم.

معاون عمراني فرمانداري نيكشهر نيز گفت: وقتي شهرستاني مانند نيكشهر كمترين راههاي آسفالته استان و حتي كشور را دارد قطعا تصادفات آن بيشتر خواهد بود.

سليم كدخدا افزود: شاخص بهره مندي از راه مناسب در شهرستان نيكشهر 18 درصد است و اين آمار تكان دهنده براي مسوولان كشوري به ويژه وزارت راه و شهرسازي غير قابل باور است.

وي افزود: بيش از دو هزار كيلومتر راه از مجموع دو هزار و 600 كيلومتر راه موجود در نيكشهر خاكي، رودخانه، كوهستاني، غيراستاندارد، فاقد ابنيه فني و پل هستند.

وي گفت: ده مجتمع خدماتي رفاهي از سه راهي بزمان تا سه راهي كنارك- چابهار پيش بيني شده است ولي متاسفانه اقدامات ساخت مجتمع ها به كندي پيش مي رود.

وي خواستار استاندارد سازي راههاي روستايي شهرستان نيكشهر شد و افزود: اين امر فقط با نگاه و توجه ويژه با اختصاص اعتبارات كلان امكان پذير است.

وي بر آموزش دهياران و مردم روستايي و حضور پليس در نمازهاي جمعه و مراكز دهستانها تاكيد كرد و افزود: اين كار مي تواند منجر به كاهش تصادفات و بالا رفتن آگاهي مردم شود.

وي بيان كرد: 80 درصد جمعيت شهرستان نيكشهر در 395 روستاي اين شهرستان ساكن هستند.

نيكشهر در 510 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.

3043 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها