۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۷
کد خبر: 81603158
T T
۰ نفر
فراگيري هرزبان، باعث غناي فكري مي شود

تهران - ايرنا - معاون نمايشگاه كتاب فرانكفورت مي گويد : وقتي زبان ديگري را فرا مي گيريم در حقيقت در مسير سير و سلوك در ادبيات ديگران وارد شده ايم و اين ورود علاوه بر اينكه باعث غناي فكري ما مي شود، تقويت، رشد و غناي آن زبان را نيز به همراه خواهد داشت .

به گزارش عصر يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا ، توبياس وس (Tobias Voss)، معاون نمايشگاه كتاب فرانكفورت به همراه كلوديا دوبري، مسئول آسيا و اقيانوسيه اين نمايشگاه در غرفه بنياد سعدي در نمايشگاه كتاب تهران گفت : فعاليت هاي موسسه گوته شبيه اين بنياد است .

در بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران آثار بيش از 2800 ناشر خارجي به نمايش در آمده و همچنين 165 هزار كتاب خارجي در نمايشگاه امسال عرضه مي شود.

در اين نمايشگاه همچنين دو هزار و 450 ناشر داخلي در دو هزار و 160 غرفه كتاب هاي خود را در معرض علاقه مندان قرار مي دهند.

نمايشگاه بين المللي تهران كه روز چهارشنبه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلي تهران آغاز به كار كرد، تا 26 اردبيهشت از ساعت 10 تا 20 به روي بازديد كنندگان داير است.

توبياس وس ادامه داد، گوته بر سه ستون اصلي استوار است كه عبارتند از فعاليت هاي زباني و ادبي، برنامه هاي فرهنگي و فعاليت هاي كتابخانه اي و مطالعاتي كه در اين راستا برنامه هاي مفصلي را براي داخل كشور و خارج از آلمان اجرا مي كند؛ البته بخشي از فعاليت هاي خارجي موسسه مربوط است به خارجياني كه در داخل آلمان به سر مي برند و مجبور به فراگيري زبان آلماني هستند.

توبياس وس، معاون نمايشگاه كتاب فرانكفورت، درباره «شبكه اجتماعي فارسي آموزان» كه توسط بنياد سعدي توليد و راه اندازي شده است، گفت: راه اندازي اين شبكه كار بسيار مهم و ايده بسيار خوبي است چرا كه محلي است براي پيدا كردن يكديگر.

وي در پاسخ به سوالي درباره تاثير زبان ها در ارتباط فرهنگي ميان كشورها، با اشاره به جمله اي از بورخس، نويسنده آرژاتيني كه گفته است «مطالعه يعني گردش در تفكري ديگر»، خاطرنشان كرد: ما وقتي زبان ديگري را فرا مي گيريم در حقيقت در مسير سير و سلوك در ادبيات ديگري وارد شده ايم و اين ورود علاوه بر اينكه باعث غناي فكري ما مي شود، باعث تقويت، رشد و غناي آن زبان نيز خواهد شد.

توبياس تاكيد كرد، اساسي ترين نكته در آموزش هر زباني اين است كه نبايد ذهن مخاطب را به سمت خود بكشانيم بلكه بايد تلاش كنيم تا خود را به مخاطب بشناسانيم و ما نيز از مخاطب خود شناخت دقيق پيدا كنيم. در حقيقت بايد مخاطب خود را درك كنيم نه اينكه تلاش كنيم تا ذهن او را به سمت تمايلات خود بكشانيم.

فراهنگ **9022**1601**

سرخط اخبار فرهنگ