۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۵۱
کد خبر: 81599766
T T
۰ نفر

طائب: آل سعود ادامه دهنده راه صهیونیست هاست

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۵۱
کد خبر: 81599766
طائب: آل سعود ادامه دهنده راه صهیونیست هاست

سمنان - ایرنا - رییس قرارگاه عمار گفت: آل سعود عین كاری را كه صهیونیست ها در غزه كردند، در یمن انجام می دهد.

حجت الاسلام مهدی طائب صبح جمعه در سخنرانی آئین دعای ندبه سمنان از برنامه های كنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، افزود: آل سعود عین كاری كه آل یهود در غزه انجام داد را در یمن انجام می دهد.

وی با اشاره به بهانه عربستان برای حمله به كشور یمن، خاطرنشان كرد: بهانه عربستان برای حمله به اهل تشیع در یمن دروغ است چرا كه عربستان اكنون شیعه و سنی را در یمن به خاك و خون كشیده است.

وی با بیان اینكه در برابر جنایتهای عربستان در یمن از هیچكس صدایی در نمی آید، تاكید كرد: مگر مردم یمن مسلمان نیستند.

طائب با اشاره به اینكه كودكانی كه در یمن بمباران می شوند تروریست نیستند، تفنگ در دست ندارند و علیه كفر شعار نمی دهند، ادامه داد: پس این كودكان مظلوم با كدام منطق بمباران می شوند.

وی خاطرنشان كرد: آنچه باعث حمله عربستان به یمن شده بحث شیعه و سنی بودن نیست، بلكه شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل مردم یمن است.

وی با اشاره به الگوگیری مردم یمن از انقلاب مردم ایران اسلامی در این بیداری، گفت: ملت ایران عملدار بیداری مردم مسلمان كشورهای منطقه است.

رییس قرارگاه عمار افزود: تنها دلیل این جنایات این است كه ملت یمن بیدار شده و می گوید كفر نمی خواهیم و به هیچ وجه در یمن بحث فرقه ای مطرح نیست.

وی با بیان اینكه عربستان زمانی در كشتار حجاج ایرانی با طرح بحث اختلاف شیعه و سنی، دنیا را فریب داد، ولی این بار دنیا فریب نمی خورد، گفت: آتشی كه عربستان امروز برپا كرده است كم كم به جان خودش می‌نشیند و این شیرینی به تلخی می گراید.

وی داشتن بصیرت و شناخت حجت زمان را از شرایط انتظار و ویژگی برجسته شهدا عنوان و خاطرنشان كرد: هر ملتی بصیرت بیشتری داشته باشد سختی و آتش بیشتری از سوی دشمنان نصیب اش می شود.

طائب با بیان اینكه سختی های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید مردم ایران را خسته كند، افزود: این تحریم ها و سختی ها از سوی دشمن به خاطر این است كه ملت ایران الگو و پرچمدار بیداری ملتها در منطقه است.

وی تصریح كرد: دشمن می خواهد به ملت ایران القا كند كه چرا باید این همه سختی و تحریم را تحمل كند تا ملت ایران از مسیر حق دلسرد شود.

وی تاكید كرد: تحریم می‌كشیم و سختی ها را تحمل می كنیم، ولی راه مان را ادامه می دهیم.

رییس قرارگاه عمار با اشاره به سه هزار شهید استان سمنان اضافه كرد: این شهدا با بصیرتشان حجت زمان یعنی امام خمینی(ره) را درك كردند و فرمان ایشان را در ایجاد، صدور و دفاع از انقلاب اسلامی لبیك گفتند و رستگار شدند.

آئین دعای ندبه هجدهم اردیبهشت آخرین برنامه از برنامه های كنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان بود.

برنامه های كنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از نهم اردیبهشت با اجرای برنامه های با نوای كاروان، گردهمایی رزمندگان، گردهمایی دانش آموزی، گردهمایی روحانیون، گردهمایی جامعه بانوان و اجلاسیه بزرگ و... برگزار شد.

جمع آوری 170 هزار برگ اسناد و آثار شهدا، 145 هزار قطعه عكس، هزار حلقه فیلم، انتشار 160 عنوان كتاب، انتشار تمبر یادبود سه هزار شهید و ... از دستاوردهای كنگره بزرگداشت شهدای استان سمنان است.ك/2

6103

سرخط اخبار استان‌ها