۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81595931
T T
۰ نفر

جشنواره كشوري فرهنگ و هنر اقوام ايراني در سنندج آغاز شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81595931
جشنواره كشوري فرهنگ و هنر اقوام ايراني در سنندج آغاز شد

سنندج - ايرنا - جشنواره كشوري فرهنگ و هنر اقوام ايراني با حضور مشاور فرهنگي اتحاديه اروپا، استاندار كردستان و فعالين فرهنگي و هنري از هشت كشور در پرديس سينما بهمن سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 19 گروه برگزيده موسيقي اقوام و 15 گروه برتر لباس اقوام ايراني در اين رويداد مهم فرهنگي حضور دارند. پنل ها و نشست هاي تخصصي نيز با حضور اساتيد و صاحبنظران داخلي و خارجي در حاشيه اين جشنواره برگزار مي شود.

پنل هاي تخصصي موسيقي و لباس اقوام با حضور اساتيدي از كشورهاي كوبا، پاكستان، هند، آلمان، انگلستان، فنلاند، ارمنستان و روماني در اين جشنواره برگزار مي شود.

اركستر فلارمونيك و اركستر كودكان سنندج نيز در ساعات اوليه افتتاح اين جشنواره به عنوان گروه هاي موسيقي معرف شهر ميزبان به اجراي برنامه مي پردازند.

پانل هاي تخصصي اين جشنواره نيز در روزهاي 16 و 17 ارديبهشت در سالن شماره دو پرديس سينمايي بهمن سنندج خواهد بود و در بخش لباس اقوام هم نمايشگاهي با 19غرفه در خانه كُرد سنندج برپا مي شود.

بيت خواني، سياه چمانه، دهل و سرنا، مولودي خواني و موسيقي مقامي برخي از انواع موسيقي اقوام ايران است كه در اين جشنواره اجرا مي شود.

اين جشنواره تا 17 ارديبهشت جاري در دو سالن شماره يك و دو پرديس سينما بهمن سنندج و در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار مي شود كه حضور براي عموم نيز آزاد است. ك/3

6108

سرخط اخبار استان‌ها