۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
کد خبر: 81575942
T T
۰ نفر

95 مشترك پر مصرف آب در قروه شناسايي شدند

۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
کد خبر: 81575942
95 مشترك پر مصرف آب در قروه شناسايي شدند

سنندج - ايرنا - مدير شركت آب و فاضلاب شهري قروه گفت: سال گذشته 95 مشترك پر مصرف آب از جمله مشتركين مساجد، مدارس و ادارات، مصارف خانگي و تجاري در شهرستان قروه شناسايي شدند.

منصور دولتي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: ميزان برداشت ساليانه مردم شهرستان قروه از آب آشاميدني 6.5 ميليون متر مكعب است.

به گفته وي پيك اوج مصرف آب در اين شهرستان در تابستان 240 ليتر بر ثانيه و در زمستان 190 ليتر بر ثانيه است كه به اين ترتيب در تابستان 50 ليتر بر ثانيه كمبود آب وجود دارد و در اين راستا از طريق حفر و تجهيز چند حلقه چاه در محدوده شهر تلاش مي شود با جيره بندي آب در تابستان مواجه نشويم.

دولتي با اشاره به اينكه مصرف آب در استاندارد جهاني 150 ليتر بر ثانيه است، افزود: مصرف آب در شهرستان قروه 190 ليتر بر ثانيه است كه متاسفانه از مصرف استاندارد جهاني بالاتر است.

به گفته وي در حال حاضر 30 حلقه چاه آب آشاميدني شهروندان را در چهار نقطه شهري قروه، سريش‌آباد، دزج و دلبران تامين مي ‌كند كه از اين تعداد 21 حلقه به قروه و 9حلقه به ساير شهرها اختصاص دارد.

مدير شركت آب و فاضلاب شهري شهرستان قروه با بيان اينكه در شش ماهه آخر سال 93 چهار حلقه چاه در شهرستان قروه حفاري شده است، افزود: در حال حاضر دو حلقه چاه وارد مدار بهره برداري شده و دو حلقه چاه ديگر در دست اقدام است.

به گفته وي حداقل عمق حفاري چاه ها بين 55 متر و 70 متر است و ذخيره چهار منبع آب شهرستان قروه 9 هزار و 800 متر مكعب است.

وي اطلاع رساني از طريق بنر و پيامك كوتاه به مشتركين، شناسايي مشتركين پرمصرف، شناسايي انشعابات غير مجاز، همكاري مردم در زمينه مديريت درست مصرف آب و رعايت الگوي مصرف آب بين 15 تا 20 درصد تاكيد كرد.

دولتي تعداد مشتركين آب و فاضلاب شهري در شهر قروه و قلعه را 25 هزار مشترك اعلام كرد و افزود: 95 درصد از اين تعداد، مشتركين خانگي هستند.

وي از شناسايي چاه ها در شرق شهرستان به دليل كمبود آب هاي زيرزميني خبر داد و افزود: متاسفانه خروجي چاه هاي اين مناطق از 10 ليتر به يك ليتر در ثانيه رسيده است و برخي از چاه ها هم قابل جايگزين نيستند.

سال گذشته حدود 50 انشعاب غير مجاز از آب آشاميدني در شهرستان قروه شناسايي شد. قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/3

7345/6108

سرخط اخبار استان‌ها