۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81529899
T T
۰ نفر
وزير صنعت، معدن و تجارت: مبارزه با تورم اولويت نخست دولت است

شاهرود - ايرنا- وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: مبارزه با تورم اولويت نخست دولت تدبير و اميد است.

به گزارش ايرنا، محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در نشست با صنعتگران شهرستان شاهرود افزود: دولت توانسته است با شيب ملايم ميزان تورم را به طرز چشمگيري كاهش دهد .

وي ابزار اميدواري كرد:با كمك نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تلاش هاي تيم هسته اي ايران مذاكره با گروه 1+ 5 به نتيجه برسد و شاهد رونق توليد بيشتر در عرصه اقتصادي باشيم.

وي با اشاره به انجام كارهاي ارزنده دولت آقاي روحاني در سطح كشور، تاكيد كرد: براي رونق توليد و شكوفايي اقتصادي با استفاده از توان مردم، بايد موانع را كم و تلاش ها را زيادتر كرد .

نعمت زاده تصريح كرد: هرچند برخي مشكل مربوط به گذشته است، اما به عنوان مسئول نبايد از پذيرش چالش ها شانه خالي كرد.

وي در اين ارتباط به تاخير 9 ساله در بهره برداري از معدن پتاس دهستان طرود شهرستان شاهرود اشاره كرد و افزود: ما نسبت به اين مسايل مسئول هستيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد كه بار اصلي براي سرمايه گذاري به دليل منابع مالي محدود دولت بر عهده بخش خصوصي است.

عضو شوراي پول و اعتبار در ادامه به نياز واحدهاي توليدي و صنعتي به سرمايه در گردش و نقدينگي اشاره كرد و گفت: بخشي از سرمايه بانك ها صرف كارهاي غيرحرفه اي شده است كه بايد اين شيوه اصلاح شود و سرمايه بانكها افزايش يابد.

وي خطاب به صنعتگران شاهرودي گفت: هر چند پروژه هاي بزرگ نياز به مساعدت مالي بانكها دارد، بايد سرمايه گذار بخش خصوصي 40 درصد اعتبار مورد نياز واحد مورد نظر را تامين كند.

نعمت زاده اظهار كرد: سياست دولت استفاده از ظرفيت و توان بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در معادن است.

وي با بيان اينكه با مسايل معدني و زيست محيطي برخورد علمي شود، يادآور شد: در گذشته از نمك درياچه اروميه استفاده نكرديم ، امروز دچار مشكل شده ايم .

وي با بيان اينكه منطقه حفاظت شده به اين معنا نيست از نعمت الهي استفاده نشود، تاكيد كرد: با محيط زيست مشكلي نداريم بايد از فناوري و دانش روز براي بهره برداري از معادن استفاده كرد تا به محيط زيست لطمه اي وارد نشود.

وزير صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه وارد شاهرود شد و از خط توليد مجتمع صنعتي سيم و كابل مغان در شهرك صنعتي شاهرود بازديد كرد.

نعمت زاده در ادامه سفرش به استان سمنان از تعدادي واحدهاي توليدي و صنعتي در شهرهاي دامغان، سمنان و گرمسار بازديد خواهد كرد.

در نشست مذكور استاندار سمنان، فرماندار، نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس و تعدادي از مديران استاني و شهرستاني حضور داشتند.ك2

2047/

سرخط اخبار استان‌ها