۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۴۶
کد خبر: 81521672
T T
۰ نفر
مردم خلخال از مزاياي طرح تحول سلامت بهره مند شدند

اردبيل - ايرنا - رييس دانشكده علوم پزشكي خلخال از صرف 23 ميليارد ريال براي اجراي طرح تحول سلامت و بهره مندي مردم اين شهرستان از مزاياي اين طرح خبرداد.

به گزارش ايرنا ، دكتر علي اكبر شكارچي روز پنجشنبه در آيين تجليل از پرستاران خلخال گفت: اين اعتبار از محل اعتبارات اين طرح و هدفمندي يارانه ها براي درمان بيماران بستري در بيمارستان خلخال و همچنين براي ارتقاي سطح بهداشت هزينه شده است.

وي با بيان اين كه 155 پرستار مشغول خدمت رساني به بيماران بيمارستان 120 تختخوابي خلخال هستند افزود: با توجه به استاندارد تعريف شده دو پرستار براي يك تخت بيمارستاني در كشور ، بيمارستان خلخال با كمبود پرستار مواجه است.

شكارچي اظهار كرد: ميانگين پرستار موجود بيمارستان خلخال به ازاي هر يك تخت 1/1 تا

4/1 متغير بوده كه اين ميانگين از استاندارد كشوري پايين بوده و انتظار مي رود با صدور مجوز از سوي تهران براي استخدام و جذب نيروهاي پرستاري جديد خلاء كمبود پرستار در بيمارستان خلخال برطرف شود.

وي همچنين با قدرداني از پيگيري هاي نماينده مردم شهرستان هاي خلخال و كوثر در مجلس در اخذ مجوز لازم براي استقلال دانشكده علوم پزشكي خلخال از استان اردبيل گفت: با استقلال اين دانشكده زمينه لازم براي افزايش رشته هاي تحصيلي و ارتقاي سطح بهداشت و درمان فراهم خواهد شد.

در اين مراسم برنامه هاي شاد و متنوعي از جمله موسيقي زنده ، شعر و طنز اجرا و با اهداي هدايايي از 30 دانشجوي برتر دانشكده علوم پزشكي خلخال و پرستاران بيمارستان امام خميني (ره) و پرستاران با اسامي زينب و كبري تجليل شد.

شهرستان خلخال با جمعيتي بالغ بر 95 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.

7119/6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها