۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 81478172
T T
۰ نفر
اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی فردا آغاز می شود

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در استان هرمزگان فردا (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری آغاز می شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل احداث یكهزار و500 متر اسكله، پنج میلیون مترمكعب لایروبی و احداث 55 هكتار محوطه كانتینری است كه نیازمند به 500 میلیون دلار سرمایه گذاری دارد.

براساس این گزارش، با اجرای كامل مرحله سوم بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به هشت میلیون TEU افزایش می یابد

بخش نخست مرحله سوم این پروژه شامل 442 متر ساخت اسكله به عمق 16 متر و لایروبی یك میلیون و 650 هزار مترمكعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر می باشد كه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این طرح با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری بخش خصوصی در مدت 18 ماه اجرایی می شود.

ایجاد محوطه های كانتینری و كانتینر یخچالی، استقرار شركت های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یك بندر كانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگترین بندر تجاری كشور است.

یاد آور می شود، حدود 85 درصد از مجموع كل عملیات تخلیه و بارگیری كالاهای كانتینری كشور در بندر شهید رجایی انجام می شود، كه با اجرای طرح های توسعه این بندرعلاوه بر تامین نیاز صادرات، واردات و ترانزیت كشور، نیاز بنادر دیگر منطقه نیز تامین می شود.

درمراسم كلنگ زنی این پروژه بزرگ بندری و دریایی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مقامات كشوری و استانی معاون اول رییس جمهوری را همراهی می كنند. ك/1

7195/668

سرخط اخبار استان‌ها