۲۴ دی ۱۳۹۳، ۹:۲۲
کد خبر: 81463945
T T
۰ نفر
هيچ كشوري نمي‌تواند ايران را براي داشتن دانش هسته‌اي تهديد كند

بوشهر-ايرنا- وزير آموزش و پرورش گفت: با تلاش‌هاي ديپلماسي صورت گرفته، امروز هيچ كشوري در دنيا نمي‌تواند ما را براي داشتن فناوري هسته‌اي تهديد كند و دنيا پذيرفته است كه ايران مي‌تواند داراي اين دانش باشد.

علي‌اصغر فاني سه‌شنبه شب در جلسه شوراي اداري شهرستان تنگستان به دست آوردهاي دولت اشاره و اظهار كرد: دولت تدبير و اميد در مدت كوتاهي كه به روي كار آمده است با وجود مشكلات و نارسايي‌هايي كه وجود دارد، دستاوردهاي خوبي را در حوزه‌هاي مختلف داشته است.

وي ادامه داد: يكي از اين دستاوردها آرامش و آسايش است كه در حركات دولت ديده مي شود و نتيجه‌اش به مردم منتقل شده و امروز كشور به عنوان يك منطقه امن نسبت به ساير مناطق شناخته مي‌شود.

فاني به كاهش تورم از 40 درصد به 17 درصد اشاره كرد و يادآور شد: در مدت 15 ماه از استقرار دولت يازدهم رشد اقتصادي كشور 10 درصد افزايش يافته و از منفي 6 درصد به مثبت 4 درصد رسيده است.

وي موفقيت‌هاي اخير در مذاكرات هسته‌اي را از مهم‌ترين دستاوردهاي سياست خارجي دولت برشمرد و تصريح كرد: با تلاش‌هاي ديپلماسي صورت گرفته، امروز هيچ كشوري در دنيا نمي‌تواند ما را براي داشتن فناوري هسته‌اي تهديد كند و دنيا پذيرفته است كه ايران مي‌تواند داراي اين دانش باشد.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پروژه ايران‌هراسي كارايي خود را از دست داده است، افزود: امروز تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كه به دفعات توسط مقام معظم رهبري حمايت شده، توانسته حق مسلم ما را تثبيت كند و ما در مسير حذف تحريم‌ها هستيم.

وي به توسعه بخش سلامت در كشور اشاره و خاطرنشان كرد: روز گذشته ما شاهد برگزاري جشن سلامت در كشور بوديم كه از اين طريق بيش از هشت ميليون ايراني تحت پوشش بيمه درماني قرار گرفته‌اند.

فاني به توطئه‌هاي اخير در كاهش قيمت نفت اشاره و تصريح كرد: استكبار جهاني با همكاري ايادي خود در تلاش است تا با كاهش قيمت نفت، به جمهوري اسلامي ايران ضربه بزند.

وي ادامه داد: چنان كه رييس جمهوري در بوشهر گفت، ضرر اصلي اين توطئه‌ها كه توسط برخي كشورها به سركردگي آمريكا صورت گرفته به خود اين كشورها بر مي‌گردد، چراكه ما در اين خصوص تدبير و تمهيدات لازم را انديشيده‌ايم.

وزير آموزش و پرورش يادآور شد: حدود يك سوم بودجه سال 94 به نفت متكي است كه اين رقم نسبت به بودجه‌هايي كه تاكنون تنظيم شده كم‌ترين اتكا به قيمت نفت را دارد.

وزير آموزش و پرورش گفت: با توجه به مشاركت فرهنگيان در امر مدرسه‌سازي در تنگستان و مطالبه فرماندار تنگستان، اعتبار لازم جهت احداث دو مدرسه در شهرستان تنگستان از بودجه متمركز ملي اختصاص مي‌يابد.

فاني بر پيگيري مطالبات عمومي اين شهرستان تاكيد كرد و اظهار داشت: با توجه به اجماعي كه در احداث سد باهوش وجود دارد اميدواريم اين كار به سرانجام برسد.

وي ضمن تشكر از مشاركت فرهنگيان در امر مدرسه‌سازي در تنگستان اعلام كرد: با توجه به اين مشاركت ارزشمند و مطالبه فرماندار تنگستان، اعتبار لازم جهت احداث دو مدرسه در شهرستان تنگستان از بودجه متمركز ملي اختصاص مي‌يابد.

وي مشاركت مردمي در همه عرصه‌ها را ضروري دانست و افزود: بعد از انقلاب به صورت متوسط روزانه هفت و نيم كلاس درس توسط خيرين ساخته شده كه بيانگر مشاركت چشمگير مردم در احداث مدارس در سطح كشور است.

وي يادآور شد: در سال‌هاي گذشته كه با جمعي از خيرين مدرسه‌ساز در محضر مقام معظم رهبري بوديم، ايشان فرمودند ما اين تجربه خوب و مقدس را داريم كه هر وقت كار را به مردم واگذار كرديم پشيمان نشديم؛ همچنان كه جنگ نيز به كمك مردم اداره شد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از 13 ميليون دانش آموز در 105 هزار مدرسه با تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي حدود يك ميليون فرهنگي مشغول به تحصيل مي‌باشند.

وي با بيان اينكه استان بوشهر داراي 15 هزار كارمند فرهنگي است، تصريح كرد: اهميت نهاد آموزش و پرورش به كميت دانش‌آموزان و كاركنان آن نيست، بلكه از اين حيث اهميت دارد كه نهاد انسان‌سازي است و زيرساخت سرمايه انساني در آموزش و پرورش تأمين مي‌شود.

وي ضمن تبيين ضرورت اجراي سند تحول نظام آموزشي كشور عنوان داشت: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري و رييس جمهوري، امسال از 131 راهكار پيش‌بيني شده در سند تحول به 40 راهكار در قالب 99 برنامه ورود پيدا كرده‌ايم.

وي همچنين به شش ساحت تربيتي در سند تحول نظام آموزشي اشاره كرد و گفت: تربيت علمي، تربيت اخلاقي و اعتقادي، تربيت هنري، تربيت اقتصادي و حرفه‌اي، تربيت بدني و جسماني و تربيت اجتماعي و سياسي از ساحت‌هاي تربيتي سند تحول نظام آموزشي است.

وزير آموزش و پرورش به همراه هيات دولت در دوزدهمين سفر استاني به عنوان نماينده رييس جمهوري به شهرستان تنگستان سفر كرده است.

681

سرخط اخبار استان‌ها