۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81432291
T T
۰ نفر
امام جمعه خميني شهر: گسترش وقف، ترويج سنت علوي است

اصفهان - ايرنا- امام جمعه خميني شهر گفت: وقف يك سنت علوي است و ترويج آن ترويج فرهنگ علوي و تشيع در جهان اسلام است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'عباس رحيمي' در خطبه هاي نماز جمعه خميني شهر با تاكيد بر اينكه حضرت علي(ع) اولين كسي است كه موقوفه در دين اسلام ايجاد كرد، افزود: بر سنت وقف به عنوان يك صدقه جاريه و باقيات و صالحات در دين اسلام هميشه تاكيد شده است.

وي با اشاره به اينكه در گذشته سنت وقف كمرنگ شده بود و موقوفات زيادي از حالت وقف خارج و به تصرف در آمده بود، گفت: انقلاب و نظام اسلامي باعث احياء مجدد و پايداري سنت وقف در كشور و جامعه شد.

امام جمعه خميني شهر با تاكيد براينكه سنت وقف بايد با هدف اجراء اهداف بلند و عاليه در جامعه ترويج پيدا كند و به امور خاص محدود نشود، اضافه كرد: بخشي از نيازهاي جامعه و مومنين از اين طريق قابل تامين است.

حجت الاسلام رحيمي با بيان اينكه اداره اوقاف كشور زير نظر مقام معظم رهبري است، گفت: مردم هيچ نگراني براي تحويل موقوفات خود به اداره اوقاف نداشته باشند.

وي با اشاره به سالروز شهادت دكتر مفتح گفت: خون اين شهيد مبارز در دانشگاه ريخته و سبب پيوندي منسجم بين حوزه هاي علميه و دانشگاههاي كشور شد.

امام جمعه خميني شهر با اشاره به اينكه امام راحل از جدايي دين و علم نگراني و دغدغه زياد داشتند، گفت: در سه دهه گذشته عده اي تلاش زياد كردند تا قشر روحاني و مذهبي كشور را از مراكز علمي و دانشگاهي جدا كنند.

وي افزود: بزرگترين هنر شهيد مفتح پيوند بين حوزه هاي علميه با مراكز دانشگاهي بود، پيوند حوزه و دانشگاه يعني پيوند دين و علم، امروز جامعه ما به دين وعلم در كنار هم نياز دارد و نمي توان اين دو مقوله را از هم جدا كرد.

خميني شهر در غرب شهر اصفهان قرار دارد.

پ/7145/ 607

سرخط اخبار استان‌ها