۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۸:۳۹
کد خبر: 81430937
T T
۰ نفر
دری نجف آبادی: وحدت حوزه و دانشگاه بالندگی علمی كشور را در پی دارد

اراك- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بستر را برای بالندگی علمی و آموزشی كشور هموار می كند.

آیت الله 'قربانعلی دری نجف آبادی روز پنج شنبه همزمان با سالروز شهید 'محمد مفتح' و روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد تاكید امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود و از آن جایی كه حوزه و دانشگاه، عرصه ای برای تبادل افكار و جریانات علمی است، امام راحل(ره) بر وحدت میان این دو مركز علمی تاكید و خواستار تقویت این مهم شدند.

وی بیان كرد: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی تاثیرگذار و آینده ساز بتوانند با یكدیگر همكاری علمی داشته باشند، بدون شك می توان به پیشرفت های علمی و ارتقای سطح معلومات در جامعه امیدوار بود.

امام جمعه اراك وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاد اندیشی در فضای علمی كشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفكری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه ها و طلاب در حوزه های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش كنند.

آیت الله دری نجف آبادی تبادل اندیشه و یافته های جدید علمی را از روشهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه ذكر كرد و افزود: مسوولان دانشگاه و حوزه های علمیه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله 'محمد مفتح' عنوان كرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت هایی بود كه با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری كرد.

وی عنوان كرد: شهید مفتح برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های فراوانی را انجام داد، بنابراین اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشگاهیان و حوزویان باید در حفظ این میراث گرانبها از جان و دل تلاش كنند.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: شهید مفتح به جهت شناخت عمیق از مسایل علمی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی جامعه آن روز ایران زمین به ضرورت و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی برده بود و ما باید بكوشیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وی خاطرنشان كرد: شهید مفتح از جمله افرادی بود كه توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی از یكدیگر را با تمام وجود احساس كرده بود و هوشیارانه در راه تحقق آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه گام برداشت.

شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشكده الهیات،‌ از سوی گروهك فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.

7115/559

سرخط اخبار استان‌ها