۹ آذر ۱۳۹۳، ۲۲:۱۸
کد خبر: 81408025
T T
۰ نفر
نفرات برتر كنگره شعر عاشورایی 'خوشه‌های زخم' در یزد معرفی شدند

یزد - ایرنا - نفرات برتر كنگره شعر عاشورایی'خوشه‌های زخم' استان یزد معرفی و از آنان قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان یزدكه روز یكشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، دبیر علمی این كنگره با بیان اینكه 125 اثر فاخر عاشورایی به دبیرخانه كنگره ارسال شد، گفت: آثار ارسالی توسط داوران بررسی و آثار برتر انتخاب شدند.

'عالیه مهرابی' هدف از برگزاری این كنگره را تولید و معرفی آثار فاخر عاشورایی و ایجاد پویایی ادبی در بین اعضای كانون‌های ادبی كتابخانه‌ها ذكر كرد.

در ادامه این مراسم، 'احد ده بزرگی' از اساتید شعر آیینی كشور، 'غلامرضا محمدی' متخلص به كویر، حجت‌الاسلام 'زكریا اخلاقی' و 'احمدرضا قدیریان' از شعرای برجسته یزدی به شعرخوانی پرداختند.

سید محمد صادق آتشی به عنوان رتبه برتر و طاها بهاری، فاطمه نوری، احسان رییسی و طاهره نوری به عنوان خالقان آثار تقدیر شده در بخش شاعران زیر 20 سال معرفی شدند.

همچنین از افسانه نوری، فریبا قیومی‌زاده، طیبه سلمانی‌نژاد و فایزه زرافشان به عنوان نفرات برتر و فاطمه احمدزاده، سیده اعظم جلال‌زاده، سكینه سلمانی نزاد و فرزانه سعادتمند به عنوان شاعران تقدیر شده در بخش شاعران 20 تا 45 سال با اهدای لوح تقدیر و تندیس كنگره تجلیل شد.

در بخش شاعران بالای 45 سال نیز از سیدعلی میری و حسین نجاریان به عنوان شاعران تقدیر شده تجلیل به عما آمد.

كنگره یاد شده به همت كانون‌های ادبی اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان و با همكاری سازمان بسیج هنرمندان استان، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری یزد برگزار شد. ك/1

7546/616

سرخط اخبار استان‌ها