۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81404775
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبیل: پایداری هیات مذاكره كننده ایرانی بر روی اصول  تحسین برانگیز است

اردبیل - ایرنا- نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل گفت : پایداری و ایستادگی هیات مذاكره‌ كننده ایرانی بر روی اصول و حق ملت بزرگ ایران تحسین بر انگیز است .

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: تلاش هیات ایرانی در مذاكرات ، مورد تحسین رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است.

او ادامه داد : هم ملت و هم دولت نباید سرنوشت كشور را به روزها پیوند دهند و در این مدتی كه مذاكره ها تمدید شده است همه وظیفه داریم تا این تصور نادرست را كه دست ایران از همه چیز كوتاه شده و آماده پذیرفتن شروط و حرف زور است از ذهن دشمن بزداییم.

وی بیان كرد: آمریكا با این پیش‌ فرض مذاكره می‌كند كه ایران چاره‌ای جز كوتاه آمدن ندارد ، روحیه استكباری آمریكا مذاكره را از مذاكره بودن خارج می‌كند، آمریكا میز مذاكره را فرصتی می‌داند كه تماماً خواسته‌های خود را به صورت حداكثری بر ما تحمیل كند و لذا نه تنها حاضر به شناسایی حق هسته‌ای نیست بلكه مایل به برداشتن تحریم ها نیز نیست.

او اضافه كرد: مشكل هسته‌ ای ایران مشكل فنی نیست ؛ این یك مشكل سیاسی است، آنها بطور یقین می ‌دانند كه ایران دنبال سلاح هسته‌ ای نیست و مدیر آژانس هسته‌ای بارها تأكید كرده كه دلیلی بر اینكه ایران به ‌طرف سلاح هسته‌ای می رود پیدا نكرده ایم.

امام جمعه اردبیل گفت: مشكل اصلی آنها اقتدار ایران است و تا اقتدار ایران را نشكسته و تا جلوی پیشرفت ایران را نگیرند، حاضر به توافق نخواهند شد و بر ما واجب است كه آنها را از این فكر و خیال باطل مأیوس كنیم.

آیت الله عاملی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران به مذاكره های خود درباره موضوع هسته ای با غرب به شكل منطقی ادامه خواهد داد خطاب به مسوولان گفت : این 10 ماه فرصت مهمی هست كه با حسن تدبیر خود اثرهای فشارهای دشمنان را به حداقل برسانند.

وی اظهار كرد : تحقیقات نشان می دهند كه فقط 10 درصد از مشكل های اقتصادی كشور به تحریم های غرب مربوط است و بقیه به برخی سوء تدبیرها مربوط می شوند.

وی همچنین از دولت خواست كه در مدتی كه مذاكره ها تمدید شده است در صورت مشاهده هرگونه اقدام مغایر با توافق ها از سوی غرب توافق های انجام شده با غرب را نقض كند.

آبت‌الله عاملی همچنین از تمام نیروهای سیاسی خواست كه در مدت تمدید مذاكره ها از ایجاد هرگونه اختلاف و تنش كه دشمن را در مطالبات نا به حق خود جری می‌كند، اجتناب كنند.

وی همچنین از رییس‌جمهوری در خصوص معرفی دكتر فرهادی برای وزارت علوم و بردباری وی در این باره تشكر كرد و افزود : این اقدام از بروز اختلاف ها بین قوه مجریه و مقننه جلوگیری و به وحدت رویه هرچه بیشتر قوای سه گانه كمك كرد.

امام جمعه اردبیل همچنین در بخشی از سخنان خودبا اشاره به اینكه باور و نقل بدون تامل هر سخن ؛ عامل بزرگ تخریب فرهنگ و مدنیت در جامعه است این خصیصه ناپسند را گناه نابخشودنی دانست.

آیت الله عاملی اظهار كرد : براساس آموزه های دینی ، انسان باید در دو مورد احتیاط كند یكی اینكه هر سخنی را بدون اندیشه و تامل درباره موضوع آن باور نكند و دوم آنكه از بر زبان آوردن و انتقال آنها برای سایر افراد خودداری كند.

وی ادامه داد : نقل گفته ها بدون تامل درباره آن ؛ آفت بزرگی است كه سبب بروز شایعه در جامعه می شود و شایعه در روزگار كنونی به عنوان توپخانه و سلاح مهم جنگی دشمن عمل می كند.

وی افزود : دامن زدن به شایعه سبب تخریب شخصیت افراد و از بین بردن داشته ها و سرمایه های ارزشمند در جامعه می شود. شایعه دارای جاذبه و دافعه است و دشمنان با استفاده از آن ؛ افراد ساده لوح و زودباور جامعه را فریب می دهند و به اهداف شوم خودشان دست می یابند.

وی تاكید كرد : از تاثیرهای مهم شایعه ایجاد التهاب و جو وحشت در میان بعضی از افراد جامعه است كه منجر می شود گروه كثیری از مردم خود را ببازند و دشمنان با چنین شیوه ای سعی می كنند برای خودشان نیرو جذب و افكار مردم را از واقعیت ها منحرف كنند.

وی تصریح كرد : اگر فرهیختگان و خواص یك كشور نیز از شایعه تاثیر بگیرند بطور حتم فاتحه آن جامعه خوانده می شود

خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به روز نیروی دریایی از اقتدارو خدمات نیروی دریایی جمهوری اسلامی در دفاع از كیان اسلامی ایران تجلیل كردد.

530/592

سرخط اخبار استان‌ها