۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81396496
T T
۰ نفر

پروازهای هوایی از اردبیل به مقصد استانبول

۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81396496
پروازهای هوایی از اردبیل به مقصد استانبول

اردبیل - ایرنا - مدیركل فرودگاه‌ های استان اردبیل از تلاش و پیگیری جدی برای برقراری برنامه های پروازی جدید از فرودگاه اردبیل در مسیرهای استانبول تركیه ، كیش و عسلویه خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرودگاه اردبیل سیدفخرالدین هاشمی افزود: از حداكثر توان و ظرفیت خود و بخش خصوصی در توسعه فرودگاه و پروازهای آن انجام می دهیم و در كنار آن تلاش خواهیم كرد با ایجاد امكانات عملیاتی، فنی و ارتباطی لغو یا تاخیر و تعلل در پروازها را به حداقل برسانیم.

وی در زمینه وضعیت ساخت ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل گفت: این ترمینال به مساحت هفت هزار و 90 مترمربع با پیشرفت فیزیكی 50 در صد در حال ساخت است.

وی اظهار كرد: مجموع اعتبارات برای ساخت این ترمینال 140 میلیارد ریال است كه تاكنون 40 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه توسط شركت فرودگاه ‌های كشور تامین شده و مابقی اعتبارات نیز بر اساس تفاهم‌ نامه‌ ای از طریق استانداری اردبیل و شركت فرودگاه ‌‌‌‌‌های كشور پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این پروژه در مرحله اجرای شاسی كشی و زیر سازی پیش نما در ضلع شمالی برای اجرای پوشش نما و اجرای جوشكاری شاسی كشی و عملیات زیر سازی پیش نما ضلع جنوبی و نصب كانال های هوا بین محورها و اجرای عایق كاری كانال های هوا و اجرای دیوار چینی سرویس ها در ضلع غربی و شرقی و نیز اجرای جوشكاری و عملیات زیرسازی پیش نما در ضلع شمالی قرار دارد.

هاشمی همچنین به روكش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد اشاره كرد و گفت: باند فرودگاه پارس ‌آباد در حال تكمیل بوده و تاكنون یك ‌هزار و 200 متر از روكش باند توسط شركت فرودگاه های كشور انجام شده و بقیه عملیات روكش باند با مناقصه به پیمانكار واگذار شده است.

وی بیان كرد: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد به 45 متر رسیده و دو شانه 5/7 متر از طرفین نیز اضافه شده كه این دو شانه در تعهد استانداری اردبیل بوده كه توسط بنیاد مسكن در حال اجرا می باشد.

وی افزود: برای روكش و تعریض این باند تاكنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه كار اختصاص یافته است.

594/530

سرخط اخبار استان‌ها