۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰:۲۳
کد خبر: 81375829
T T
۰ نفر
فرماندار دهگلان: حفظ و احياي منابع طبيعي يك ضرورت است

دهگلان - ايرنا - فرماندار شهرستان دهگلان گفت: تلاش و كوشش متوليان حوزه منابع طبيعي براي احياي مراتع رو به زوال اين شهرستان يك ضرورت است.

به گزارش ايرنا، يحيي نظري شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز بذرپاشي و كود پاشي مراتع شهرستان دهگلان در روستاي چغماغ دره بخش مركزي اين شهرستان افزود: مراتع يكي از سرمايه هاي ارزشمند اين منطقه است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي مشاركت و همراهي روستاييان منطقه را در نگهداري و تقويت اين منابع ارزشمند، بسيار تعيين كننده خواند و بران تاكيد كرد.

او با اشاره به اينكه در سال جاري بيش از يك هزار هتكار از مراتع شهرستان بذرپاشي و كود پاشي مي شود افزود: 2.5 تن بذر و 50 كيسه كود امسال در مراتع هشت روستاي شهرستان پاشيده مي‌شود تا مراتع روبه زوال احياء گردد.

فرماندار دهگلان يكي از ويژگي‌هاي اين طرح را استفاده از توان مشاركت مردم ذكر كرد و گفت: اعتباراتي كه امسال در اين زمينه تخصيص يافته بيشتر در بحث ترويج و همگام كردن مردم با سياست‌هاي منابع طبيعي است.

او از مشاركت مردم شهرستان دهگلان در احيا منابع طبيعي تقدير كرد و گفت: مردم در زمينه احيا منابع طبيعي مشاركت خوبي دارند.

نظري گفت: امسال اعتباراتي از محل اعتبارات داخلي استان و شهرستان براي احياي مراتع در نظر گرفته شده است اما زياد نيست.

او به روستائيان و دامداران شهرستان توصيه كرد در نگه داري از مراتع بيش از پيش با مسئولان تعامل و همراهي داشته باشند.

سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دهگلان هم در اين مراسم گفت: منابع ملي و خدادادي ثروت‌هايي هستند كه به نسل امروز تعلق ندارند و نسل هاي آينده در منابع طبيعي ذي حق هستند.

بهزاد شريفي‌پور گفت: بيشتر بهره‌برداري هاي انجام شده از منابع طبيعي غير مجاز است و توسط بعضي افراد سود جو و ناآگاه انجام مي‌شود و كار آنها كه به منابع طبيعي آسيب جدي مي‌رساند.

به گفته وي از عرصه‌هايي كه بذر پاشي و كود پاشي مي شوند دو سال حفاظت مي‌شود تا توان اكولوژيك مراتع احيا شود و چراي دام در آينده در روستاهاي شهرستان با مشكلي مواجه نشود.ك/3

7354/533

سرخط اخبار استان‌ها