۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81369440
T T
۰ نفر
هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی بیرجند برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسئول ستاد شیرخوارگان حسینی بیرجند گفت: هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی بیرجند همزمان با نهم آبان ‌ماه جاری در این شهر برگزار می‌شود.

'علیرضا گرجی' در تشریح برنامه های هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی هیئت عزادارن حضرت علی‌اصغر(ع) بیرجند اظهار داشت: یكی از مصائب بزرگ عاشورا و حوادث مسلم این روز، شهادت طفل شیرخوار امام حسین(ع) حضرت علی‌اصغر بود كه با كمال بی‌رحمی و در آغوش امام، وی را به شهادت رساندند.

عضو هیئت عزاداران حضرت علی‌اصغر(ع) بیرجند با بیان اینكه حضرت علی‌اصغر(ع) بزرگترین سند مظلومیت و درخشان‌ترین چهره كربلاست، افزود: چشم تاریخ هیچ واقعه‌ای را در تاریخ شهادت به چنین سنگینی ندیده است.

گرجی از برگزاری هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی در بیرجند خبر داد و افزود: این مراسم همانند سال‌های گذشته در نخستین روز جمعه ماه محرم، مصادف با نهم آبان‌ماه جاری، ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه این همایش در سه مكان سالن شهیدین قاسمی، حسینیه جماران و شهدای باقریه برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان شیرخوار برگزار می‌شود.

مسئول ستاد شیرخوارگان حسینی بیرجند در بخش دیگری به هفته امر به معروف و نهی از منكر اشاره كرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منكر از فروع دین است كه تا حدودی فراموش شده اما همایش شیرخوارگان حسینی به احیاء این دو فریضه نیز می‌پردازد.

گرجی با بیان اینكه پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار نفر در این همایش شركت كنند، اظهار داشت: 2 هزار و 200 دست لباس برای نوزادان زیر دو سال آماده شده و تحویل مادران خواهد شد.

گرجی تصریح كرد: همچنین شش دستگاه اتوبوس در سه میدان ابوذر، میدان امام خمینی(ره) و میدان آزادی بیرجند برای ایاب و ذهاب شركت‌كنندگان تدارك دیده شده است.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه این مراسم مخصوص بانوان است از مادران تقاضا می‌شود در این مراسم باشكوه حضور یافته و فرزندان خود را بیمه كنند.665

سرخط اخبار استان‌ها