۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81360468
T T
۰ نفر
اجراي طرح آب رساني به شهرستانهاي ابهر و خرمدره كند است

زنجان - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان زنجان از كاهش سفره هاي زيرزميني آب در ابهر و خرمدره خبر داد و گفت: كمبود اعتبار اجراي طرح آب رساني به شهرستانهاي ابهر و خرمدره را كند كرده است.

به گزارش ايرنا عليرضا جزقاسمي شامگاه چهارشنبه در جريان بازديد وزير نيرو و هيات همراه از تصفيه خانه آب شهرستان ابهر هدف از اجراي اين طرح را تامين 12 ميليون مترمكعب آب شرب در اين دو شهرستان از سد كينه ورس عنوان كرد و افزود: افت سطحي آبهاي زيرزميني و كاهش آب دهي چاه هاي تامين كننده آب در شهرستان هاي ابهر و خرمدره در كنار آلودگي تعدادي از چاه هاي آب موجود و احتمال گسترش آن به ساير چاه ها موجب شد تا نسبت به طرح آبرساني اقدام كنيم.

وي با اشاره به كمبود آب و قطعي ها در برخي نقاط شهرستانهاي ابهر و خرمدره، از كاهش مخازن ذخيره به ميزان23 هزار مترمكعب خبر داد و يادآور شد: خاتمه مراحل آبرساني از سد كينه ورس و تخصيص بخشي از آب براي جبران كمبود آب شرب اين دو شهرستان مي تواند در كاستن مشكلات آبرساني تاثيرگذار باشد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان زنجان گفت: اجراي طرح آبرساني به اين دو شهرستان ازمحل سد كينه ورس، تعديل فشار آب، كاهش ميزان پرت آب شبكه و نيز جلوگيري از پمپاژ آب مستقيم چاه ها راه به همراه خواهد داشت.

وي، با اعلام اينكه اين طرح در سال 88 كليد خورد و طبق برنامه تنظيمي قرار بود سال گذشته به بهره برداري برسد، ادامه داد: به دليل عدم تامين منابع مالي طرح مذكور عملي نشده است.

جزقاسمي، كاهش مخازن را در قطعي آب و برق اغلب نقاط دو شهرستان ابهر و خدابنده تاثيرگذار دانست و افزود: طبق برنامه پيش بيني شده تا پايان تابستان سال آينده آب تاميني شهرستانهاي فوق از اين مركز تامين خواهد شد.

وي، درباره جزئيات عمليات اجرايي اين طرح اظهار كرد: اكنون تصفيه خانه آب با ظرفيت 400 ليتر در ثانيه تنها 20 درصد پيشرفت داشته و اجراي خطوط انتقال و جمع آوري نيز 58 كيلومتر داري 40 درصد پيشرفت بوده است.

مدير عامل آبفاي استان زنجان، از ساخت 5 باب مخزن به حجم 23 هزار مترمكعب دراين طرح خبر داد و گفت: در مجموع اين طرح با صرف بيش از 21 ميليارد تومان اعتبار 25 درصد پيشرفت فيزيكي دارد وبراي تكميل نيازمند 60 ميليارد تومان ديگر اعتبار است.

جزءقاسمي، پرداخت مطالبات مشاوران و پيمانكاران را در ادامه روند اين طرح مهم دانست و با اشاره به توقعات ايجاد شده بين مردم تصريح كرد: به رغم وعده هاي داده شده به عموم براي بهره برداري در خرداد پارسال به عنوان پروژه مهر ماندگار هنوز اين طرح تكميل نشده است.

7318/596

سرخط اخبار استان‌ها