۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81359967
T T
۰ نفر
نگرانی در مورد بیماری كرونا ویروس و ابولا وجود ندارد

زنجان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امسال پنج مورد بیمار مبتلا به كرونا ویروس در كشور شناسایی و نسبت به مهار این بیماری اقدام شد واكنون هیچگونه نگرانی درمورداین بیماری و ابولا در كشور وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی قاضی زاده روز چهارشنبه در دیدار عمومی خود با مردم شهرستان ابهر، با اشاره به اینكه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این حوزه برنامه های متعددی دارد، افزود: پنج مورد بیمار مبتلا به كرونا ویروس از افراد به هنگام بازگشت از سفر خانه خدا در پایگاه های بهداشتی فرودگاه های كشور شناسایی و نسبت به درمان آنها اقدام شده است.

وی یادآورشد: هم اكنون هیچگونه نگرانی در مورد بیماری كرونا ویروس و ابولا در كشور وجود ندارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امسال برای اولین بار و پس از سال های متمادی موردی از ابتلا به بیماری وبا در كشور گزارش نشده و این، دستاوردی مهم در حوزه بهداشت و درمان بشمار می رود.

هاشمی قاضی زاده، با اشاره به افزایش بیماری های مختلف در كشور خاطرنشان كرد: طی بررسی های انجام شده 15 درصد مردم ایران به بیماری فشار خون مبتلا و 50 درصد نیز از بیماری فشار خون خود بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: مصرف روغن در ایران دو و نیم برابر متوسط جهانی است كه به نوبه خود بیماری های قلبی عروقی را به دنبال دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مصرف نمك و شكر بیش از گذشته در بین مردم افزایش یافته كه حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی است.

هاشمی قاضی زاده، ارتقا خدمات بهداشتی درمانی در كشور را نیازمند تعامل سازنده مجلس با دولت و قوه قضاییه خواند و تاكید كرد: ثبات در این بخش، نیازمند تعاملات تنگاتنگ این سه مجموعه است.

وی از تقویت خانه های بهداشت روستایی در كشور خبر داد و اظهار كرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مكمل های غذایی مورد نیاز نوزادان و مادران باردار بیش از گذشته ارائه می شود.

هاشمی قاضی زاده تاكید كرد: دولت درصدد رفع مشكلات مردم بویژه تورم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وعده داد، بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان ابهر، با تامین اعتبارت لازم در مدت زمان دو سال به بهره برداری برسد و تجهیزات مورد نیاز آن نیز در كوتاهترین زمان ممكن خریداری و نصب شود.

7320/596/686

سرخط اخبار استان‌ها