به صدا درآمدن سوت پایان رقابت ها و انتظار برای معرفی برترین ها

مریوان - ایرنا- نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان بعد از چهار روز برگزاری و 104 اجرا سرانجام شامگاه سه شنبه در شهر مرزی مریوان به پایان رسید و گروه های شركت كننده بعد از شنیدن سوت پایان رقابت ها، در انتظار معرفی برترین های این دوره هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 26 مهر با برگزاری مراسم افتتاحیه در پارك شانو این شهر آغاز و شامگاه سه شنبه پس از 104 اجرا از 28 گروه داخلی و خارجی حاضر در این جشنواره به كار خود پایان داد.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان، حسین طاهری مدیركل مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، كریمیان نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام جعفری مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان نیز حضور داشتند.

در بخش بین الملل این دوره از جشنواره گروه هایی از كشورهای آذربایجان و ارمنستان و گروهی از كردستان عراق نیز حضور داشتند.

در روز اول برگزاری جشنواره در 26 مهرماه 22 اجرا در 10 نقطه شهر مریوان، دو شهر كانی دینار و برده ره شه و سه روستای ینگیجه، نی و دره تفی برگزار شد.

حسین فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار كردستان نیز شامگاه یكشنبه از دو نمایش در جوار دریاچه زریبار مریوان دیدن كرد و در گفت و گو با خبرنگاران حمایت از هنرمندان و اختصاص ردیف بودجه برای تئاتر خیابانی مریوان را از جمله برنامه های دولت در حوزه فرهنگی در كردستان اعلام كرد.

اجراهای روزهای بعد نیز در زیر بارش باران و هوای سرد پاییزی مریوان برگزار اما تماشاگران مریوانی گرمای خاصی به اجراها بخشیدند بطوریكه روز به روز به تعداد تماشاگران اضافه می شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از استقبال بیش از 30 هزار نفر از مردم مریوان از نمایش های اجرا شده جشنواره خبر داد.

حضور عكاسان، تصویربرداران و خبرنگاران در این دوره از جشنواره به گفته مسوولان برگزاری و تماشاگران بیشتر از دوره های قبل بوده و حجم عكس ها و اخبار و گزارش های ارسالی نیز نشان دهنده فعالیت های تاثیرگذار زحمت كشان عرصه اطلاع رسانی است.

آثار امسال جشنواره توسط خسرو سینا، حمیدرضا نعیمی و رضا حامدی خواه داوری شد و گروه های شركت كننده منتظر اعلام نتایج از سوی هیات داوران در ظهر روز چهارشنبه 30 مهر هستند.

در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان همچنین سه كارگاه اموزشی توسط مدرسان ایرانی و خارجی تشكیل و مسوولان كمیته آموزش قول صدور گواهینامه شركت در دوره ها را به شركت كنندگان دادند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار كردستان نیز شامگاه سه شنبه و در آخرین روز برگزاری جشنواره از دو نمایش در جوار دریاچه زریبار مریوان دیدن كرد و قرار است در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز حضور یابد.

اعلام خبر فوت عالم ربانی حضرت آیت الله محمد مهدوی كنی موجب شد كه گروه های هنری اجرای برنامه های شاد را در نمایش های خود حذف كنند.

قرار است مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره امروز 30 مهر ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان با حضور استاندار كردستان و معاون پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

گروه های تئاتر خیابانی حاضر در جشنواره نهم هم اكنون در انتظار اعلام معرفی گروه های برتر و اطلاع از نتایج چهار روز رقابت در این دوره از جشنواره هستند.ك/4

7346/533

سرخط اخبار استان‌ها