۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۴
کد خبر: 81358158
T T
۰ نفر
اظهارنظرهاي مسئولين درباره اسيد پاشي اصفهان موضوع روز روزنامه هاي اين استان و كشور

روزنامه استان اصفهان به همراه ساير روزنامه هاي كشوري در روز29 مهر به موضوع اسيد پاشي و اظهار نظرهاي مسئولين استاني و كشوري در اين باره پرداخت.

**روزنامه زاينده رود

اسيدپاش اصفهان در تيزاب مجازات

فرمانده انتظامي اصفهان با تشريح جزئيات اسيدپاشي در استان، گفت: احتمال مي‌رود، فرد اسيدپاش داراي شخصيت ضداجتماعي بوده و باانگيزه شخصي اين كار را كرده است و شايعات مبني بر بدحجابي صحت ندارد.

سردار عبدالرضا آقاخاني با تشريح آخرين جزئيات ماجراي اسيدپاشي در اصفهان اظهار كرد: از ابتداي سال تاكنون چهار مورد اسيدپاشي در اصفهان رخ‌داده است كه به دليل اينكه عدم آسيب جدي و عدم پيگيري در سيستم نيروي انتظامي و قضايي داشته، انعكاس خاصي نداشته است.

وي با بيان اينكه مورد آخر اسيدپاشي منجر به آسيب ديدن يك خانم شده است و اين موجب ايجاد حساسيت در بين مردم شد، ادامه داد: اما يافته‌هاي پليس نشان مي‌دهد كه فرد اسيدپاش احتمالاً از يك شخصيت ضداجتماعي رنج مي‌برد و باانگيزه مشخص و در يك فرصت مناسب با پاشيدن اسيد، متواري شده است.فرمانده انتظامي استان اصفهان خاطرنشان كرد: متأسفانه پيرامون اين حادثه شايعات گوناگوني از سوي افراد غيرمسئول و برخي شبكه‌هاي اجتماعي مطرح‌شده است كه هيچ‌كدام صحت ندارد.آقاخاني عنوان كرد: اين موضوع كه قرباني اسيدپاشي افراد بدحجاب هستند،

صحت ندارد.

بستري شدن دو زن براثر اسيدپاشي در بيمارستان سوانح و سوختگي اصفهان

فريدون عابديني رئيس بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان نيز در پي انتشار اين اخبار، گفت: چهار مورد اسيدپاشي داشتيم كه دو مورد آن منجر به بستري شد و دو مورد بسيار جزئي بودند و نياز به بستري شدن نداشتند.

وي اضافه كرد: بحث آسيب به چشم در اثر اسيدپاشي به اين زنان نيز صحت ندارد.

رئيس بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان در پايان متذكر شد: دو نفر از افرادي كه بستري شدند، اهل اصفهان هستند، اما دو مورد ديگر كه سرپايي درمان شدند، يك خانم افغان و يك نفر ديگر هم از اصفهان بود.

اسيدپاشي‌هاي اصفهان زنجيره‌اي نيست

قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي گفت: اسيدپاشي‌هاي اصفهان زنجيره‌اي نبوده است و تاكنون سه تا چهار نفر به‌عنوان متهم دستگيرشده‌اند.

مرتضي ميرباقري اظهار كرد: بر اساس گزارش استاندار اصفهان به‌هيچ‌وجه نگراني در سطح استان اصفهان نسبت به اسيدپاشي وجود ندارد. البته با اين اقدامات جنون‌آميز مقابله مي‌شود و نوع و شدت مقابله در كاهش اين‌گونه اقدامات مؤثر است.

وي در ادامه گفت:‌ پس از وقوع اسيدپاشي‌هاي اصفهان حوزه‌هاي ذي‌ربط در استان اصفهان اقدامات در اين زمينه را انجام دادند و وزير كشور فرداي روز اسيدپاشي با استاندار اصفهان همه ابعاد اين مسئله را بررسي

كرد.

ميرباقري درباره نامه وزير كشور به ‌منظور اعتراض به طرح آمران به معروف به رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: درزمينه امربه‌معروف و نهي از منكر قوانين بالادستي وجود دارد و براي فعاليت در اين زمينه به قانون جديدي نياز نداريم. اگر تشخيص دهيم كه اتفاقاتي كه در صحن مجلس درزمينه اين طرح رخ مي‌دهد نيازمند اصلاحاتي است، دولت وارد عمل مي‌شود.

قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي تصريح كرد:‌ درصورتي‌كه اين طرح بار مالي داشته باشد شوراي نگهبان با آن مخالفت مي‌ كند درزمينه حقوقي نيز افرادي مانند معاون حقوقي رئيس‌جمهوري ، حضور دارند و مباحث لازم را مطرح مي‌كنند. در كل درزمينه امربه‌معروف و نهي از منكر نيازي به چنين طرح‌هايي نيست.

انتساب اسيدپاشي به آمرين به معروف و نهي از منكر،محكوم است

قائم مقام دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان اصفهان با اشاره به اينكه قطعاً شبكه هاي ضد انقلاب ماهواره اي در تلاش هستند تا علاوه بر بزرگنمايي اسيدپاشي هاي اخير، آن را به گروه هاي خاصي نسبت دهند، گفت: انتساب اسيدپاشي هاي اخير به آمرين به معروف و نهي از منكر، محكوم است.حجت الاسلام و المسلمين مجتبي اخوان با ابراز تأسف از اسيدپاشي هاي اخير در اصفهان، ابراز داشت: اين كار شرعاً و عقلاً محكوم است و مرتكبين آن بايد به اشد مجازات برسند.

** روزنامه نصف جهان

4 متهم به اسيد پاشي در اصفهان دستگير شدند

جديدترين خبر درباره اسيدپاشي هاي اخير در اصفهان را ديروز قائم مقام وزير كشور اعلام كرد وضمن اينكه گفت اين اسيدپاشي ها زنجيره اي نيست در عين حال خبر داد كه چهار نفر در اين رابطه بازداشت شده اند.

از طرف ديگر، ديروز هم مثل چند روز پـيـش از آن، روزنـامـه‌هـاي سراسري به موضوع اسـيـدپـاشـي در اصـفهان پرداختند و مقامات مختلف كـشـوري اعـم از قـضـائـي و انـتـظامي و سياسي و هنري دراين باره دست به موضع گيري زدند.

**اصفهان امروز

اصفهان امروز نيز با سرتيتر سرنخ هاي تازه اسيد پاشي در اصفهان توشت: اسيد پاشي ها زنجيره اي نيست.

اين روزنامه به نقل از دادستان اصفهان نوشت: سرنخ هاي خوبي از اسيد پاشي به دست آمده است.

**نسل فردا

روزنامه نسل فردا نيز به نقل ازسخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد: اشد مجازات براي عوامل اسيد پاشي اصفهان.

ساير روزنامه هاي استان وكشور نيز به تناوب به موضوع اسيد پاشي اصفهان و نقل قول هاي مقامات استاني و كشوري پرداختند.

گ/8114/ 546

سرخط اخبار استان‌ها