فشار صهيونيست ها بر كشيش انگليسي

لندن – ايرنا – يك تشكل يهوديان انگليس، ' استفان سايزر' كشيش برجسته كليساي انگليكان را پس از شركت در كنفرانس بين المللي افق نو در تهران، به حمايت از ' يهودي ستيزي' متهم كرد.

به گزارش ايرنا، روزنامه 'ديلي تلگراف' روز سه شنبه نوشت، انجمن نمايندگان يهوديان انگليس از كليساي اين كشور خواسته است در مورد استفان سايزر تحقيق كند.

ديلي تلگراف نوشت: اين انجمن گفته است، كليساي انگليس بايستي بررسي كند كه چرا يكي از اعضاي ارشد آن در يك كنفرانس ضد يهودي شركت كرده است.

به نوشته ديلي تلگراف، استفان سايزر كه از مخالفان سياست هاي رژيم اسراييل عليه فلسطين به شمار مي آيد، گفته است به رغم مخالفت جدي با برخي اظهارات صورت گرفته در اين كنفرانس، به عنوان ' سفير دوستي ' در آنجا حضور داشته است.

اين كشيش برجسته انگليسي با رد ادعاهاي صورت گرفته درخصوص ضد يهودي بودن كنفرانس افق نو گفت، در كنفرانس ياد شده نظرات ضد صهيونيستي تندي بيان شد و وي نيز درمورد ديدگاه مسيحيت در عصر حاضر سخناني ايراد كرد.

وي گفت: حضرت مسيح ( ع ) از پيروانش خواسته است كه نمايندگان صلح و آشتي باشند و نمايندگانش در سرزمين هاي خارجي فعاليت كنند.

سايرز افزود: من بدنبال ايجاد پل در چارچوب ايمان به منظور كمك به توسعه روابط براي اقليت هاي ديني و بين كشورها هستيم .

دكتر سايزر كه در سال 1953 ميلادي در انگلستان متولد شده، كشيش، نويسنده ، كارشناس الهيات و مبلغ مسيحي است و در حال حاضر رئيس انجمن بين المللي كتاب مقدس است.

وي مدرك كارشناسي ارشد خود را در سال 1994 ميلادي در رشته الهيات از دانشگاه آكسفورد اخذ كرده و مقام روحاني ارشد كليساي ويرجينيا واتر ساري انگلستان، استاد دانشگاه و از محققين برجسته صهيونيسم مسيحي و مدافع حقوق فلسطينيان است.

كنفرانس بين المللي افق نو؛ در قالب 12 محور و با موضوعاتي چون: تشابهات نازيسم و صهيونيسم، جنايات صهيونيسم در جهان، هاليوود و لابي اسرائيل، نقش صهيونيسم و عربستان سعودي در تفرقه­‌افكني و جنايات گروه­‌هاي تكفيري، حقوق بشر و دمكراسي، سلاح هسته‌اي، معرفي شهداي مقاومت و شخصيت­‌هاي آزاديخواه جهان، در هفته گذشته در تهران برگزار شد.

اروپام** 5** 1552**1613**

سرخط اخبار جهان