۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81329623
T T
۰ نفر
مديركل راه آهن جنوب: بازسازي محور ريلي انديمشك – دورود در اولويت قرار گرفت

اهواز - ايرنا - مديركل راه آهن جنوب گفت: بازسازي محور ريلي انديمشك -دورود با توجه به مسايل و مشكلات اين محور در صدر برنامه هاي راه آهن جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است.

'عبدالكريم درويش زاده' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به فرسودگي خط در اين محور افزود: بخشي از سوانح به خط و فرسودگي آن، بخشي به ناوگان و بخشي ديگر هم به نيروي انساني بر مي گردد.

در نشست اخير ستاد ارتقاي ايمني راه آهن كه پايان شهريور امسال با حضورمديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران در تهران تشكيل شده بود عامل اصلي ايجاد سوانح در اين محور فرسودگي خطوط و ناوگان اعلام شد.

درويش زاده با اشاره به گفت و گوهاي به عمل آمده و تاكيد مديرعامل راه آهن بر لزوم بهسازي و بازسازي بخشي از محور ريلي جنوب تا پايان امسال افزود: بازسازي بلاك قارون- دورود و سپيد دشت- چمسنگر به عنوان بخش هايي از اين محور تا پايان سال جاري بازسازي خواهد شد.

وي توضيح داد: طرح بازسازي محور ريلي جنوب در محدوده مورد نظر در مرحله بكارگيري مشاور و پيمانكار بوده و طرح در دست تهيه شدن است.

مديركل راه آهن جنوب گفت: با توجه به شناخت از منطقه و سخت گذر بودن اين محور بازسازي آن به زماني بيش از دو سال نياز دارد.

وي برآورد اعتباري اوليه انجام شده براي بازسازي محور را پنج هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با بازسازي خط به شكل اسلب تراك تا حدود زيادي از حجم مسايل و مشكلات محور و سوانح موجود كاسته و ايمني آن ارتقا مي يابد.

درويش زاده اضافه كرد: بازسازي محور در محدوده انديمشك تا هفت تپه هم كه هم اينك به صورت تراورس چوبي است جزو برنامه هاست.

وي گفت: اين محدوده كه 40كيلومتر طول دارد به محض تامين ريل به صورت اسلب تراك و بتني بازسازي مي شود.

محور انديمشك - دورود از سال 1317 فعال بوده و تاكنون چند بار عمليات بازسازي روي آن انجام شده اما همچنان نيازمند بازسازي است و اين بار قرار است عمليات بازسازي آن به روش بتني انجام شود.

طول خطوط اصلي راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعي آن240كيلومتر است.

خوزستان شش درصد شبكه ريلي كشور را در خود جاي داده است و از نظر طول خطوط رتبه هشت كشور را به خود اختصاص مي دهد.

از مجموع مسير 155كيلومتري محور ريلي جنوب در محدوده استان لرستان تنها 45كيلومتر بازسازي شده است.

645/641

سرخط اخبار استان‌ها