۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۱
کد خبر: 81313692
T T
۰ نفر

شهردار: نهضت عمران و آباداني در سبزوار آغاز شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۱
کد خبر: 81313692
شهردار: نهضت عمران و آباداني در سبزوار آغاز شد

سبزوار – ايرنا – شهردار سبزوار گفت: آسفالت معابر و نهضت عمران و آباداني در اين شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد علي طالبي در نشست خبري با خبرنگاران افزود: 50 عنوان پروژه عمراني را به مناقصه گذاشته ايم كه 15 عنوان آن توسط پيمانكاران در حال كار هستند.

وي همچنين به بدهي هاي شهرداري از دوره هاي گذشته اشاره كرد و گفت: شهرداري از دوره هاي گذشته به جز در بخش عمران 22 ميليارد تومان بدهي به صورت اسناد مالي دارد.

وي در باره برخي بدهي هاي شهرداري سبزوار اظهار كرد: هم اكنون در حال پرداخت بدهي خود به پيمانكاران هستيم و اين پرداخت سرعت بيشتري مي گيرد.

شهردار سبزوار به درآمدهاي شهرداري از سنوات گذشته اشاره كرد و افزود : عمده درآمد اين نهاد مردمي از فروش زمين و تراكم بوده است.

وي گفت: براي كسب درآمد بايستي مسير ديگري را طي كنيم كه مشاركت با سرمايه گذاران و دريافت عوارض از جمله اين راهها است.

وي اظهار كرد: ساخت و سازها در سبزوار بويژه در بافت تاريخي به شدت كنترل مي شود و به هيچ كسي اجازه مرتفع سازي در بافت تاريخي را نخواهيم داد.

شهردار سبزوار همچنين با تاكيد به تعادل در ساخت و ساز در مناطق كمتر توسعه يافته و مناطقي كه اقبال بيشتر به تراكم سازي و مرتفع سازي است، افزود : بسته هاي تنبيهي و تشويقي براي تعادل در هر دو منطقه شهر ارائه و تصويب شده است.

وي ادامه داد: در بافت هاي فرسوده و سكونتگاه هاي غيررسمي بسته هاي تشويقي در نظر گرفته شده تا توازن شهري در هر نقطه از شهر برقرار شود.

شهردار سبزوار با بيان اينكه سبزوار شهر گردشگري مي شود به استعدادها و توان اين شهر اشاره كرد و گفت: هفت اثر تاريخي در شعاع 300 متري ميدان كارگر شهر سبزوار به عنوان يك طرح گردشگري مطرح شده و اقداماتي در حال انجام است.

طالبي طرح هاي رستم و سهراب، موزه شهيد فرومندي و بازپيرايي گلزار شهدا را از ديگر طرح هاي گردشگري سبزوار برشمرد و افزود: اين طرح ها در حال مطالعه و تصويب براي اجرا است.

وي با بيان اينكه مرحله دوم موزه شهر سبزوار هفتم مهر ماه به بهره برداري مي رسد، اظهار كرد: براي بهسازي ساختمان موزه نيازمند 500 ميليون تومان اعتبار هستيم.

شهردار سبزوار در زمينه وضعيت فضاي سبز اين شهر نيز با عذرخواهي از شهروندان گفت: گرماي هوا و عمل نكردن همكاران فضاي سبز به تعهدات خود سبب خشك شدن درختان در سايت 38 هكتاري مسكن مهر شده است.

وي افزود : فضاي سبز در يك دوره به حال خود رها شد و هر چند پيگيري كرديم اما به نتيجه نرسيد ولي سوء مديريت در بوستان ها جاي خود را به حسن مديريت مي دهد.

شهردار سبزوار با بيان اينكه هفت شهر يار محله از هفته دولت فعاليت خود را در سبزوار آغاز كرده اند، گفت: اين شهرياران، شبكه هاي اجتماعي هستند كه بايستي بيش از پيش تقويت شوند.

طالبي ادامه داد: سال آينده بودجه محلات سبزوار در بودجه شهرداري در نظر گرفته شده و اعتبارات ويژه اي دريافت مي كنند.

وي همچنين وجود قنوات مخروبه و قديمي را خطر جدي براي اين شهر عنوان كرد و افزود : ما به صورت مشروط عهده دار قنوات سبزوار شديم، اما تاكنون مسوولان اين شروط را حتي براي گرفتن مشاور نيز اعمال نكرده اند.

طالبي از نيمه صنعتي شدن كشتارگاه فعلي دام سبزوار خبر داد و گفت: تا يك ماه آينده اين طرح به بهره برداري مي رسد.

شهرسبزوار با حدود 230 هزار نفر جمعيت در 237 كيلومتري غرب مشهد مقدس واقع شده است.

7495/7499 / 664

سرخط اخبار استان‌ها