۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81267918
T T
۰ نفر
75 درصد از متقاضيان واجد شرايط در زنجان دفترچه بيمه سلامت دريافت كردند

زنجان - ايرنا - مدير كل بيمه سلامت استان زنجان گفت: براي 75 درصد از متقاضيان بيمه همگاني سلامت در اين استان دفترچه صادر شده است.

مجيد صادقي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، مجموع ثبت شدگان بيمه همگاني سلامت در اين استان را 61 هزار نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد براي 46 هزار نفر دفترچه بيمه همگاني سلامت صادر شده است.

وي يادآوري كرد: اجراي طرح بيمه همگاني سلامت تحولي مهم را در زير پوشش بيمه قرار دادن افراد نيازمند كشور بوجود آورد.

صادقي شمار دفترچه هاي بيمه سلامت صادر شده درشهرهاي زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره را به ترتيب 31 هزارو 10، شش هزارو 726، سه هزار و 452 و چهار هزار و 753 فقره بيان كرد.

وي همچنين از تعيين تكليف 30 هزار نفر از واجدين شرايط برخورداري از بيمه سلامت اين استان كه با مشكلاتي براي دريافت آن مواجه بودند خبر داد و اظهار كرد: هم اكنون با اقدامات انجام شده مشكلات 15 هزار نفر از متقاضيان برطرف شده و مابقي نيز تا پايان شهريور امسال انجام مي شود.

مديركل بيمه سلامت استان زنجان مشكلات افراد ثبت نام شده در اين طرح را استفاده از چند دفترچه به طور همزمان و عدم تاييد نهايي در سيستم ذكر كرد.

صادقي افزود: هم اكنون ثبت نام از متقاضيان بيمه همگاني سلامت در سامانه مربوطه ادامه دارد و افراد پس از اتمام مراحل ثبت نام كد رهگيري دريافت مي كنند.

وي اظهار كرد: در صورتي كه فردي به دلايلي و قبل از صدور دفترچه در مراكز بيمارستاني بستري شود مي تواند با در دست داشتن پرينت برگه ثبت نامي و معرفي نامه از اين سازمان از خدمات بيمه اي بهره مند شود.

به گزارش ايرنا، هم اكنون 556 هزارو 835 نفر در اين استان تحت پوشش بيمه سلامت هستند كه 55 درصد از جمعيت يك ميليون و 150 هزار نفري استان را شامل مي شود.

596/7320

سرخط اخبار استان‌ها