۴ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۲۷
کد خبر: 81250244
T T
۰ نفر
استاندار فارس:فعالیتهای قرآنی، اسلام و قرآن را از مهجوریت خارج می كند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در زمانی كه تلاش استكبار بر این هست تا با ارایه نقش های وارونه از اسلام نظیر داعش و القاعده زمینه مغفولی این دین رستگاری را در جامعه فراهم سازد ،بی شك اقدامات و فعالیتهای قرآنی موجب دوری اسلام و قرآن از مهجوریت خواهد شد.

به گزارش ایرنا،سید محمد احمدی جمعه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرانی عروةالوثقی افزود: برگزاری چنین نمایشگاههایی با گستره بالا در مراكز استانها از جمله فارس می تواند ضمن مقابله با دسیسه دشمنان ،مقدمه قرآنی شدن هر چه بیشتر جامعه را فراهم و ما را به هدفمان نزدیك تر كند .

وی گفت : از انجا كه بازدید مردم از نمایشگاهها و كارهای قرانی موجب ایجاد رغبت بیشتر در برگزاركنندگان این برنامه ها از یك طرف شده برای قراردان تازه های قرانی در اختیار مردم شده از دیگر سو زمینه نهادینه كردن آموزه های دینی واخلاق انسانی را بدنبال خواهد داشت ، می طلبد كه در راستای كمك به انجام این امور تاثیرگذار دینی نگاه جدی تری صورت گیرد.

استاندار فارس اضافه كرد: عمل به قرآن و آموزه های قرآنی، موجب سیر جامعه در مسیر تعالی اخلاق می شود و امروز ملت مسلمان ایران نیز به همین اخلاق قرآنی پایدار و استوار است.

احمدی بزرگترین مشكلات بشری و گرفتاری های انسانی در نقاط مختلف جهان را فاصله گرفتن از اخلاق و ارزش های الهی دانست و بیان داشت: هرچه ما به قرآن نزدیك تر شویم به اخلاق انسانی و اسلامی نزدیك تر شده ایم و هرچه از قرآن فاصله بگیریم، گرفتاری ها نیز بیشتر خواهد شد.

استاندار فارس گفت: ما اثبات كرده ایم احكام و قوانین جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر آیات قرآن است و اگر قرآن نبود جمهوری اسلامی چنین ثبات، استحكام و پایداری در جهان نداشت و اثبات خواهیم كرد، در تمام ابعاد و زوایای حكومتمان قرآن و روح قرآن حضور دارد.

وی با اشاره به اهمیت درس گرفتن از قرآن كریم، افزود:تلاوت،حفظ، تجوید قرآن و آشنایی با معارف آن، همه خوب است ولی به كار گرفتن این كتاب انسان ساز به عنوان سرمشق زندگی می تواند جلوه دیگری به زندگی ببخشد و راه رسم زندگی را متحول كند.

هفتمین دوره نمایشگاه قرآنی «عروةالوثقی» شیراز از 29 تیر تا چهارم مرداد به‌مدت یك هفته در محل باغ جنت شیراز دایر می باشد.ك/2

7374/ 667

سرخط اخبار استان‌ها